تردد نماینده سوریه در سازمان ملل محدود شد

تردد نماینده سوریه در سازمان ملل محدود شد
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 19:05

وزارت امور خارجه امریکا، به "بشار جعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد تا از شعاع 40 کیلومتری شهر نیویورک (مقر سازمان ملل در امریکا) خارج نشود.

به گزارش پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "جن ساکی"، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در نشست خبری روزانه خود در واشنگتن گفت: در یادداشتی دیپلماتیک به نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ابلاغ کرده‌ایم که رفت و آمدهای وی به شعاع ۲۵ مایلی محدود شده است.

وی از ارائه توضیحات درباره این اقدام علیه جعفری خودداری کرد، اما براساس گزارش‌ها، این محدودیت به خواسته مخالفان سوری مورد حمایت بیگانگان که برای براندازی نظام سوریه فعالیت می‌کنند وضع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با بیان اینکه برخی سفرای کشورهای دیگر در سازمان ملل نیز با محدودیت‌های مشابهی روبرو هستند افزود: «بنابراین اقدام مذکور، چیزی خارج از حوزه کارهایی که قبلا انجام داده‌ایم نیست.»

بر این اساس اگر دیپلمات هایی که با این محدودیت مواجه هستند درصدد سفر به خارج از این محدوده باشند باید از وزارت امور خارجه امریکا مجوز دریافت کنند.

یادآور می شود سوریه در حال حاضر فاقد سفیر در واشنگتن است و کاردار سوریه  سرپرستی هیأت نمایندگی این کشور در امریکا را به عهده دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها