هشدار جدی مفتی بیت المقدس درباره تقسیم مسجد الاقصی

هشدار جدی مفتی بیت المقدس درباره تقسیم مسجد الاقصی
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 21:02

مفتی بیت المقدس درباره اقدام کمیسیون امور داخلی صهیونیست ها در "کنیست" (پارلمان این رژیم) مبنی بر تشکیل کمیته ای برای تنظیم زمان و برنامه های حضور صهیونیستها در مسجد الاقصی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "شیخ محمد حسین" مفتی بیت المقدس و مفتی کل سرزمین های فلسطینی روز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هدف از این اقدام، ادامه تلاش صهیونیست ها برای تقسیم مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان و مواجه کردن فلسطینی ها با کار انجام شده و مشابه اقدامی است که توسط اشغالگران در حرم ابراهیمی الخلیل انجام شد تا بدین وسیله تلاش هایشان برای ساخت معبد ادعایی شان بر روی ویرانه های مسجد الاقصی را به نتیجه برسانند.
خطیب مسجد الاقصی در ادامه خاطرنشان کرد: صهیونیست ها بر توطئه شان برای یهودی سازی مسجد الاقصی و بیت المقدس و اشغال کامل این شهر تاریخی و مقدسات آن، تأکید دارند. این در حالی است که مسجد الاقصی با همه فضاهای پیرامونی و رواق های آن و همه بخش های ظاهری آن بر روی زمین یا در زیر آن، به طور کامل فقط به مسلمانان تعلق دارد و هویت شهر بیت المقدس، همواره اسلامی و عربی باقی خواهد ماند و اشغالگران با وجود جنایاتشان و تحریف حقایق هرگز قادر به تغییر هویت آن نخواهند بود.
شیخ محمد حسین از جامعه جهانی، مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت و یونسکو خواست تا رژیم صهیونیستی را برای پایان دادن به تجاوز به اماکن مقدس تحت فشار قرار دهند و این رژیم را وادار سازند تا به احکام قوانین انسانی بین المللی، معاهدات حقوق بشری و قطعنامه های بین المللی درباره قضیه فلسطین تمکین نماید و از فلسطینی ها که حقوق و حرمت مقدساتشان پایمال و منازل و اراضی شان مصادره می شود و جز ایمان به خداوند و حقوق شان در زمینه حضور آزادانه در سرزمینشان هیچ پناه و ابزاری ندارند حمایت و دفاع کنند.

پربیننده ترین خبرها