محکوم شدن مبارز حوثی به 25 سال زندان در عربستان

محکوم شدن مبارز حوثی به 25 سال زندان در عربستان
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 23:21

دادگاهی در عربستان، یک شهروند یمنی را به اتهام شرکت در جنگ علیه نیروهای آل سعود به همراه حوثی ها در سال 2009 به 25 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه کیفری ریاض، یک تبعه یمنی را به اتهام شرکت در جنگ علیه نیروهای آل سعود به همراه حوثی ها در سال 2009 و قاچاق سلاح و ورود غیر قانونی به عربستان به 25 سال زندان محکوم کرد.
به نوشته سایت شبکه "روسیا الیوم" به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، دادگاه مذکور این شهروند یمنی را به اتهام شرکت در جنگ علیه نیروهای آل سعود و تیراندازی به سوی گشت مرزی عربستان محکوم کرد.
خبرگزاری عربستان همچنین اعلام کرد حکم مذکور قابل فرجام خواهی است، و دادستان و متهم مذکور نسبت به آن اعتراض کرده اند.
ارتش عربستان تاکنون چند بار با حوثی های یمن در مرزهای مشترک دو کشور درگیر شده است، که آخرین مورد آن در سال 2009 و همزمان با جنگ ششم ارتش یمن با حوثی ها بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی رسمی گروه حوثی ها در آن زمان با رد ادعای عربستان مبنی بر ورود نیروهای حوثی به خاک عربستان، تأکید کرد درگیری نظامی مبارزان حوثی با نیروهای سعودی زمانی آغاز شد که نیروهای سعودی می‌خواستند به خاک یمن وارد شوند.
همچنین عبدالملک حوثی در نامه‌ای به عمرو موسی دبیرکل وقت اتحادیه عرب، توضیح داد که جنگ عربستان با گروه حوثی نقشه‌ای ازپیش طراحی‌شده توسط یمن و عربستان بود. وی عنوان کرد که علی عبدالله صالح، رئیس جمهور وقت یمن سعی داشت از قدرت ارتش عربستان برای سرکوب حوثی‌ها استفاده کند.

پربیننده ترین خبرها