اعتصاب دیپلمات‌های صهیونیست درآستانه سفر پاپ

اعتصاب دیپلمات‌های صهیونیست درآستانه سفر پاپ
جمعه 16 اسفند 1392 - 14:50

منابع واتیکان از اعتصاب دیپلمات های وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس در آستانه سفر پاپ به سرزمینهای اشغالی فلسطین خبر دادند که این امر به احتمال زیاد باعث لغو این سفر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واتیکان روز جمعه اعلام کرد که اعتصاب دیپلمات های وزارت خارجه رژیم صهیونیستی موجب بروز مشکلاتی در سفر پاپ فرانسیس به سرزمین مقدس (سرزمینهای اشغالی فلسطین) شده است.

قرار است پاپ روزهای 24 تا 26  مارس به اراضی اشغالی فلسطین سفر کند.

فدریکو لومباردی سخنگوی پاپ گفت: اعتصاب کنونی دیپلماتها مشکل ساز شده است و می تواند به بروز پیچیدگی در زمینه مقدمات سفر پاپ منجر شود.

وی به هیچ وجه درباره احتمال لغو این سفر بسیار مهم سخنی نگفت و تنها افزود: من چیز بیشتری ندارم که به سخنانم اضافه کنم. 

اما روزنامه صهیونیستی "دی تایمز اوف" ضمن تایید اعتصاب دیپلماتهای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از لغو سفر پاپ خبر داد و نوشت: پاپ مجبور شد که سفر خود را به خاطر یک اختلاف کاری مستمر در وزارت خارجه لغو کند؛ زیرا این وزارتخانه، اجازه انجام مقدمات لازم برای سفر را نمی دهد.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: به علت اعتصابی که از روز سه شنبه آغاز شده است، احتمال می رود سفر مورد نظر رهبران و شخصیتهای خارجی به (سرزمینهای اشغالی فلسطین) از جمله سفر هفته آینده دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس یا حتی سفر ماه مه آینده پاپ که مقدمات لازم برای اين سفر درحال انجام است، با مشکل و پیچیدگی مواجه شده یا حتی لغو شود.

پاپ فرانسیس در چارچوب نخستین سفرش به سرزمین اشغالی فلسطین قرار است طی روزهای 24 تا 26 مارس از شهرهای بیت لحم و بیت المقدس دیدن کند.

 

پربیننده ترین خبرها