شکست عناصر جبهه النصره از جبهه خلق در یرموک + فیلم

جمعه 16 اسفند 1392 - 20:34

دمشق – العالم- خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد، نیروهای جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل توانستند برخی مواضعی را که جبهه النصره در داخل یرموک تصرف کرده بود، باز پس بگیرند.

"حسام زیدان" روز جمعه از اردوگاه آوارگان فلسطینی "یرموک" در حومه پایتخت سوریه گزارش داد؛ هرلحظه ممکن است عملیات ضد عناصر جبهه النصره که بعضی از مناطق این اروگاه را تصرف کرده‌اند، آغاز شود. این امر موجب شده است، توافقی که پس از چند ماه مذاکره برای آتش بس با گروه های مسلح ایجاد شده بود، از اعتبار ساقط شود.
"جمعه عبدالله" یکی از فرماندهان جبهه خلق – فرماندهی کل اظهار داشت: درحالیکه در آستانه مرحله سوم توافقنامه بودیم، با اقدام عناصر جبهه النصره و دیگر گروه‌های مسلح مواجه شدیم که این امر موجب شد دوباره به جای اول خود بازگردیم.
"خالد جبریل" مسئول نظامی جبهه خلق هم به خبرنگار العالم گفت: به دلیل بی‌اعتمادی امکان امضای توافق در آینده وجود ندارد؛ این بدان معنا است که به دلیل بحران بی اعتمادی نمی توان در آینده هیچ طرفی را قانع کرد.
جبهه النصره اخیرا با ورود دوباره به اردوگاه یرموک، تک تیراندازان خود را در چند منطقه این اردوگاه مستقر کرد. نیروهای جبهه خلق – فرماندهی کل نیز مواضعی را که عناصر جبهه النصره در میدان "الریجی" به آنها یورش برده بودند، پس گرفتند.
به عقیده ناظران، هدف جبهه النصره از ورود دوباره به اردوگاه یرموک، ناکام گذاشتن توافقنامه فلسطینی‌ها و جلوگیری از ارسال کمکهای بشر دوستانه به داخل این اردوگاه است. اقدامی که با نقشه طرف‌های حامی گروه‌های مسلح برای ناامن کردن دوباره این اردوگاه انجام شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها