تصاویری از مراسم با شکوه میلاد حضرت زینب (س) در سوریه

جمعه 16 اسفند 1392 - 21:43

بارگاه حضرت زینب (س) در جنوب پایتخت سوریه، به مناسبت زادروز فرخنده ایشان، میزبان مراسم جشن و شادی با حضور مردم منطقه و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی از جمله شیخ احمد بدر الدین حسون، مفتی سوریه و محمد رضا شیبانی سفیر ایران در دمشق بود.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از دمشق، شمار حاضران در مراسم جشن زادروز فرخنده حضرت زینب (س) که در بارگاه ایشان برگزار شد به حدی زیاد بود که تعداد زیادی از مردم، در صحن حرم نشستند.

حضور این تعداد از مردم و عاشقان خاندان عصمت وطهارت در حرم مطهر حضرت زینب (س) از 2 سال گذشته و با کشانده شدن درگیری ها به اطراف این حرم مطهر بی سابقه بود.

سخنرانان این مراسم، ضمن تبریک زادروز دختر امیرالمؤمنین (ع) جایگاه و تاثیر حضرت زینب (س) در تاریخ را یادآور شدند.

"سید عبدالله نظام" روحانی سوری در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: حضرت زینب (س) قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشت و اهداف این قیام را برپا داشت و هدف این قیام را در مجلس یزید و عبیدالله بن زیاد بیان کرد، تا جایی که اگر حضرت زینب نبود، قیام امام حسین (ع) بی نتیجه می ماند.

حضرت زینب، الگوی شجاعت و بلاغت بود و با حضور در عرصه کربلا و خطبه ای که در شام ایراد کرد، قیام امام حسین (ع) را کامل کرد و پایه های حکومت ظلم و جور را لرزاند.

حضرت زینب (س) در سال پنجم هجرت، در خانه امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) سرآمد زنان عالم دیده به جهان گشود و در میان انسان هایی همچون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نشو و نما کرد.

ایشان که از سرچشمه نبوت و امامت، علم و معرفت آموخته بود، به الگویی برای زنان مسلمان تبدیل شد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها