روسیه: دولت موقت اوکراین با افراطی‌ها ارتباط دارد

روسیه: دولت موقت اوکراین با افراطی‌ها ارتباط دارد
شنبه 17 اسفند 1392 - 14:39

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ارتباط "دولت موقت اوکراین" با افراطی‌ها، درخواست کرد که در خصوص جنایتهایی که اخیرا در اوکراین صورت گرفته است، تحقیق شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" امروز (شنبه) پس از دیدار با همتای تاجیک خود "سراج الدین اسلوف" به خبرنگاران گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا باید بر تحقیقات درباره موضوع تک تیراندازان نظارت کند، و روسیه همه تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیرد؛ نمی‌توان این اطلاعات را مخفی کرد.
لاوروف خاطرنشان کرد: کسانیکه که به عنوان "دولت موقت اوکراین" نامیده می‌شوند، مستقل نیستند و با افراطی‌هایی که حکومت را سرنگون کردند، ارتباط دارند.
وی افزود: کشورهای غربی به خوبی این افراد را می‌شناسند، ولی به دلایل سیاسی تلاش می‌کنند این واقعیتها را مخفی کنند.
لاوروف تأکید کرد: فقط مسئولان کیف و مناطق دیگر اوکراین تهدید نمی شوند، بلکه مسئولان مناطق مجاور اوکراین نیز در معرض تهدید قرار دارند.
وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی کشورش برای گفتگو با شرکای غربی خود درباره بحران اوکراین، اظهار داشت: گفتگو با شرکای غربی درباره اوکراین باید سالم برگزار شود و نباید روسیه به عنوان یکی از طرفهای این بحران به تصویر کشیده شود.
لاوروف خاطرنشان کرد: گروه‌های قانون شکن در اوکراین هنوز خلع سلاح نشده‌اند؛ و خیابانها و ساختمانهای اشغال شده، هنوز تخلیه نشده است.
وی افزود: هنوز دولت وحدت ملی در اوکراین تشکیل نشده است، و همگان ضرورت آغاز اصلاح قانون اساسی در این کشور را فراموش کرده‌اند. باید همه منافع اوکراین بدون استثنا در نظر گرفته شود.
لاوروف ادامه داد: شرکای غربی به جای دعوت از روسیه و اوکراین برای حل بحران، به دنبال تحقق این مسائل باشند. روسیه این بحران را به وجود نیاورده است، و این بحران درحالی به وجود آمد که روسیه بارها درباره آن هشدار داده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها