شجاع‌ترين زن جهان از نگاه آمریکایی‌ها + عکس

شجاع‌ترين زن جهان از نگاه آمریکایی‌ها + عکس
شنبه 17 اسفند 1392 - 17:19

لقب "شجاع ترین زن جهان" به "مها عبدالله المنيف" پزشک عربستانی و مشاور شورای مشورتی این کشور اعطا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی به مناسبت روز جهانی زن گفت: دکتر مها عبدالله المنیف مدیر اجرایی برنامه ملی امنیت خانواده عربستان، با تلاش در جهت گسترش آگاهی وهوشیاری جامعه و مبارزه با خشونت در خانواده و رسیدگی به قربانیان تعرض به کودکان، از قربانیان تجاوز و تعرض به خانواده ها در این کشور حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: برنامه ملی امنیت خانواده عربستان، طرحی را برای حمایت از خانواده ها و ارائه آمار درزمینه خشونت در خانواده ها و تعرض به کودکان این کشور تدوین؛ و خدماتی را به قربانیان تجاوز به خانواده ها ارائه کرده و بر اساس این طرح، هیأت دولت، قانونی را برای رسیدگی به این مشکلات وضع خواهد کرد.

وی افزود: برنامه ملی امنیت خانواده همچنین نقش مهمی را در زمینه تهیه پیش‌نویس و ارائه مشورت درباره سیتسم حمایت در برابر تعرض ها و خشونت در خانواده ها ایفا کرده که برای اولین بار در عربستان، خشونت در خانواده را جرم برشمرده است.

لقب "شجاع ترین زن جهان" پیش از این، به ده زن از اوکراین، افغانستان، فیجی، گرجستان، گواتمالا، هند، مالی، تاجیکستان و زمیبابوه داده شده است.

اهدای جایزه شجاع ترین زنان جهان از سال 2007 و از سوی وزارت خارجه امریکا آغاز شد. به ادعای آمریکایی ها، این جایزه به کسانی داده می شود که برای صلح، عدالت، حقوق بشر و تقویت جایگاه زنان گام شجاعانه برداشته باشند.

پربیننده ترین خبرها