بیانیه جدید عاملان انفجار رایزنی فرهنگی ایران در بیروت

بیانیه جدید عاملان انفجار رایزنی فرهنگی ایران در بیروت
شنبه 17 اسفند 1392 - 19:42

گروهک تروریستی موسوم به گردان‌های «عبدالله عزام» با صدور بیانیه‌ای، تلویحاً اذعان کرد که حملات تروریستی این گروهک در لبنان، از جمله انفجار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، با شکست مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در بیانیه این گروه تروریستی تکفیری که شامگاه جمعه در حساب آن در «تویتر» منتشر شد و برخی رسانه ها هم آن را منتشر کردند، ادعا شده است: به سبب بروز اشکال در انفجار خودرو دوم هنگام حمله به رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، تعدادی از عابران و غیرنظامیان کشته شدند و آمادۀ جبران خسارت ناشی از این اشکالات "غیر عمدی" هستیم (!)

به نوشته روزنامه "القدس العربی"، در ادامه این بیانیه، حمله به رایزنی فرهنگی ایران در بیروت، یک "عملیات دو مرحله ای" و هدف آن یک "مرکز مهم ایرانی در خاک لبنان" توصیف شده است.

در این بیانیه ادعا شده است که «بعد از برنامه ریزی و کنترل دقیق برای آماده سازی این عملیات، دو عنصر انتحاری به رایزنی فرهنگی ایران در منطقه بئرحسن ضاحیه جنوبی بیروت حمله کردند و در این عملیات، "متاسفانه" برخی ازعابران بی گناه نیز در کنار اهداف اصلی کشته شدند و این به علت ایجاد اشکال و اختلال در زمان بندی انفجار خودرو دوم بود».

این بیانیه از "اهل سنت" می خواهد که برای در امان ماندن از حملات مشابه، به مراکز و دفاتر "حزب الله" نزدیک نشوند و از آنها دوری جویند.

این گروه تروریستی تکفیری در ادامه با اعلام نگرانی از تفاهم های بین المللی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که جنگ ما با حزب الله است و اهداف ما منافع و مراکز نظامی، سیاسی و امنیتی حزب الله در لبنان و خارج لبنان است و اینها اهدافی مشروع هستند، چرا که حزب الله حاضر به خارج شدن از سوریه نیست.

در بخش دیگری از بیانیه گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام ادعا شده است که این گروهک بر اساس قوانین شرعی (!) برای جبران مسئولیت خسارت های ناشی از اشکالات "غیر عمدی" انفجارها، اعم از کشتار بی‌گناهان و آسیب به اموال عمومی و شخصی، آمادگی کامل دارد.

در این بیانیه به چگونگی "جبران" خسارات ناشی از این حمله تروریستی اشاره ای نشده است.

این ادعاهای گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام در حالی مطرح می شود که بیش از 99 درصد قربانیان تمام عملیات این گروه، به ویژه انفجارهای تروریستی دو مرحله ای مقابل سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، غیرنظامی و شهروندان بی گناه لبنانی و حتی اتباع کشورهای دیگر، به ویژه کودکان یتیم بوده اند.

تنها یک روز بعداز انفجارهای تروریستی اخیر مقابل رایزنی فرهنگی ایران در لبنان و مرکز دارالایتام اسلامی، صاحبان فروشگاه ها با نصب پرچم حزب الله وپارچه نوشته هایی بر سر در فروشگاه های تخریب شده خود تاکید کردند که با وجود جنایات تروریستی، به کار خود ادامه می دهند و تسلیم تروریست های تکفیری نمی شوند.

پربیننده ترین خبرها