ویدیو؛ ارتش سوریه کنترل "الزاره" را در دست گرفت

شنبه 17 اسفند 1392 - 21:40

حمص، العالم- ارتش سوریه در دستاوردی جدید، منطقه الزاره در حومه حمص را از اشغال گروه‌های مسلح خارج کرد و کنترل کامل این منطقه را در دست گرفت.

"حسین مرتضی" خبرنگار شبکه العالم در سوریه از مرکز منطقه الزاره، گزارش داد: اهمیت سلطه نیروهای ارتش سوریه بر منطقه الزاره این است که عناصر مسلح از لبنان به "تلکلخ" وارد شده و از آنجا به الزاره و سپس به مرکز حمص نفوذ می کنند. همچنین این شهر مرکزارتباطی شهر "طرطوس" با بسیاری از شهرهای اصلی سوریه است.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه پس از تصرف الزاره به سوی "قلعه الحصن" محل تجمع گروه های مسلح در حال حرکت هستند.با ادامه عملیات، همه ورودی های قلعه الحصن بسته خواهد شد و می توان عناصر مسلح را که تعداد آنان بین 300 تا 350 نفر است، در قلعه باستانی الحصن محاصره کرد.

اگرچه بعد از درگیری های شدید میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح در الزاره، اکنون در شهرهای ساحلی سوریه امنیت برقرار شده است، اما عملیات پاکسازی همچنان دارد و تاکنون ده ها تونل، مقادیر زیادی مواد منفجره و چندین اتاق عملیات گروه های تروریست در این شهر کشف شده است.

درگیری ها در منطقه الزاره از حدود 20 روز پیش آغاز شده است و ارتش سوریه همچنان چند عملیات پاکسازی را در دست اجرا دارد.

از سوی دیگر ارتش سوریه همچنان عملیات خود را در محور دیگر "القلمون" و "یبرود" ادامه می دهد. در 2 روز گذشته اولین گروه از نیروهای ارتش سوریه از بخش القلمون وارد یبرود شده اند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها