چرا کشورهای عربی منتظر بازگشت امیر کویت هستند ؟

چرا کشورهای عربی منتظر بازگشت امیر کویت هستند ؟
يکشنبه 18 اسفند 1392 - 13:47

روزنامه القبس کویت به نقل از منابع بلندپایه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نوشت: همگان منتظر بازگشت امیر کویت از سفر درمانی برای آرام کردن اوضاع و میانجیگری بین عربستان و بحرین و امارات با قطر هستند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه القبس تأکید کرد، کویت تحرکات دیپلماتیک پشت پرده خود را برای پایان دادن به جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی آغاز کرده است.
روزنامه القبس خاطرنشان کرد: ملاحظه می شود که کویت و سلطان نشین عمان بیانیه‌ای درباره فراخوانی سفرا از قطر صادر نکرده‌اند، و به گفته منابع یاد شده، این سکوت کویت بخشی از نقشه راه برای سر و سامان دادن به بحران کنونی است. امارات و عربستان و بحرین سفرای خود از قطر را به خاطر متعهد نبودن این کشور به توافقنامه تضمین امنیت کشورهای شورای همکاری فراخواندند.
روزنامه "القبس" نوشت: سه کشور عربستان، امارات و بحرین تلاش می‌کنند که قطر به هیچ اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس دعوت نشود.
القبس افزود: یکی از موارد تحریم قطر، منع پرواز هواپیماهای این کشور بر فراز خاک عربستان، امارت و بحرین خواهد بود که این امر خسارت زیادی به دوحه وارد خواهد کرد.
این در حالی است که دولت مصر نیز از تحریم قطر استقبال و اخیراً اعلام کرده که تحریم قطر می تواند گامی برای تصحیح سیاست های دوحه باشد.
دیگر منابع خبری نیز اعلام کردند: سازمان رادیو و تلویزیون سعودی نیز درپی فراخوانده شدن سفرا، بدنبال بستن دفاتر شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در کشور عربستان است.
این منابع افزودند: نهادهای عربستانی به زودی مجوز فعالیت شبکه الجزیره قطر را لغو خواهند کرد و پیش بینی می شود که امارات و بحرین نیز مجوز فعالیت این شبکه را لغو کنند.
تنش در روابط قطر با عربستان و امارات و بحرین از زمان فراخوانی سفرای این سه کشور از دوحه شدت گرفت. امارات و عربستان و بحرین دولت قطر را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده اند که با واکنش شدید قطریها مواجه شده است.
اختلاف اساسی بین دوطرف بر سر حمایت از گروه اخوان المسلمین مصر و سیاست های یکجانبه قطر خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج فارس است. عربستان و بحرین و امارات از حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین ناراضی هستند و میانجیگری بین آنها برای حل این مسئله نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها