انصارالله‌ به ‌فهرست‌ تروریستی ‌عربستان ‌اهمیت ‌نمی‌دهد

انصارالله‌ به ‌فهرست‌ تروریستی ‌عربستان ‌اهمیت ‌نمی‌دهد
يکشنبه 18 اسفند 1392 - 21:35

العالم - جنبش حوثی "انصار الله" یمن، اقدام وزارت کشور عربستان در گنجاندن نام این جنبش در فهرست گروه های تروریستی را اقدامی بی اهمیت دانست.

دولت عربستان، پیش از این، در سال 2010 به جنگ گروه انصار الله رفته بود و امسال، با گنجاندن نام این گروه در فهرست گروه های تروریستی، هرگونه تعامل با این جنبش یا تبلیغ افکار آن را در داخل عربستان ممنوع کرد.

"محمد منصور" نایب رئیس حزب حق یمن، امروز (یکشنبه) در گفت وگو با شبکه خبری العالم در این خصوص گفت: عربستان، همیشه با ملت یمن دشمن بوده است، بنابراین عجیب نیست اگر این کشور و دست نشاندگانش در یمن، جنبش انصار الله را آماج اتهامات ناروای ناروای خود کنند.

"علی البخیتی" از اعضای ارشد جنبش انصار الله نیز در این خصوص به شبکه العالم گفت : گنجاندن نام جنبش انصار الله در فهرست گروه های تروریستی وزارت کشور عربستان، اهمیتی برای ما نخواهد داشت.

وی افزود: هدف عربستان از گنجاندن نام جنبش انصار الله یمن در فهرست گروه های تروریستی، جلب حمایت و همراهی شخصیت های مذهبی عربستان است تا چنین تصور نشود که عربستان فقط با گروه های سنی یا سلفی مخالف است.

در این میان، "سعید الادیبی" رئیس سازمان "اسیر" که در زمینه دفاع از حقوق اتباع یمنی محبوس در زندان های عربستان فعال است، از اعتصاب غذای یمنی ها در زندان های عربستان خبر داد و گفت: اعتصاب غذای یمنی ها در زندان الشمیسی و دیگر زندان های عربستان، از یک هفته پیش آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد. این شرایط و همچنین برخورد وحشیانه زندانبانان سعودی با آن ها، به شدت مایه نگرانی است.

tt-9-15:7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها