افزایش‌ شمار‌ ‌صهیونیست‌ها در کرانه ‌باختری

افزایش‌ شمار‌ ‌صهیونیست‌ها در کرانه ‌باختری
يکشنبه 18 اسفند 1392 - 22:40

العالم - جمعیت صهیونیست های ساکن کرانه باختری رود اردن با روند رشد سالانه 4 درصد به 375 هزار نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صهیونیست ها، در منطقه "ج" که بیش از 60 درصد کرانه باختری را تشکیل می دهد، به سر می برند.

بر اساس پیمان اسلو، کرانه باختری رود اردن، به سه منطقه " ا " یا A، ب یا B و ج یا C تقسیم شده است و دراین میان منطقه ج تنها منطقۀ به هم پیوستۀ کرانه باختری و کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.

طبق آمارها، علت افزایش جمعیت صهیونیست های ساکن کرانه باختری رود اردن، علاوه بر افزایش زاد و ولد، مهاجرت آن ها به فلسطین اشغالی است.

"محمد دراغمه" کارشناس سیاسی فلسطینی امروز (یکشنبه) در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: افزایش جمعیت صهیونیست های کرانه باختری رود اردن به این معنی است که رژیم صهیونیستی قصد ندارد دست از شهرک سازی در مناطق فلسطینی بردارد و به این ترتیب، تشکیل کشور مستقل فلسطین، غیرممکن خواهد بود.

شهرک صهیونیست نشین "پِساگوت" فقط چند کیلومتر از شهر رام الله - مرکز سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین - و چند متر از منازل فلسطینی ها فاصله دارد و رژیم صهیونسیتی می خواهد این شهرک را به مجتمع شهرک های "بیت اِل" الحاق و سرانجام مجتمع شهرک های بیت اِل را به اراضی اشغالی 1948 موسوم به اسرائیل ضمیمه کند. این رژیم همچنین به دنبال ملحق کردن ده ها شهرک صهیونیست نشین کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی 1948 است.

"جمال جمعه" دبیر کمیته مردمی مقابله با ساخت دیوار نژادپرستانه صهیونیستی به شبکه العالم گفت: زیرساخت های شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن و مرتبط کردن این شهرک ها با اراضی اشغالی 1948 نشان می دهد که رژیم صهیونیستی می خواهد شهرک ها را از کرانه باختری رود اردن جدا کند.

tt-9-14:58

پربیننده ترین خبرها