سوء استفاده جنسی سعودی ها از دختران سوری

سوء استفاده جنسی سعودی ها از دختران سوری
يکشنبه 18 اسفند 1392 - 23:02

العالم - یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که ثروتمندان سعودی، از دختران آوارۀ سوری، برای ارضای شهوت جنسی خود استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه‌ ایندیپندنت، روز یک‌شنبه (۱۸ اسفند) نوشت: درگیری‌های بلندمدت در سوریه، زنان و دختران آواره و جوان سوری را به طعمه‌ای سهل‌الوصول برای اعراب ثروتمند به ویژه سعودی‌ها تبدیل کرده است.

بر پایه این گزارش، دختران سوری كه خانواده‌های آن ها به علت ۳ سال ناآرامی در این كشور همه چیز خود را از دست داده‌اند، در كشورهای همسایه به ویژه از سوی سعودی های ثروتمند مورد سوء استفادۀ جنسی قرار می‌گیرند.

این روزنامه‌ انگلیسی همچنین درباره‌ سوء استفاده جنسی از دختران سوری در اردن نیز ابراز نگرانی كرد.

طبق این گزارش، خانواده‌های سوری وادار می‌شوند در ازای چند هزار دلار، دختران كم سن و سال خود را به ازدواج افراد محلی یا اتباع خارجی در بیاورند كه اختلاف سنی زیادی با آنان دارند.

در این گزارش همچنین آمده است: این ازدواج‌های زودهنگام یا اجباری كه به علت نیاز مالی صورت می‌گیرد، غیرقانونی است. اغلب این ازدواج‌ها عمر كوتاهی دارند و دختران پس از مدتی رها می‌شوند.

ایندیپندنت سپس به ذکر نمونه‌ای از این ازدواج ها پرداخت كه در آن "نوار" دختر ۱۷ ساله‌ی سوری، و سوزا، خواهر ۱۶ ساله‌ او، به عقد ازدواج مردان سعودی مسن‌تر از خود درآمدند.. اما پس از ۲۰ روز این مردان ناپدید شدند.

"امیره محمد"، مامور مبارزه با قاچاق در "سازمان بین‌المللی مهاجرت" در امان، پایتخت اردن، در این خصوص گفت "ما داستان‌های زیادی درباره‌ دلالانی می‌شنویم كه دختران را از جامعه‌ سوری تحویل می‌گیرند و برای واداشتن آن ها به ازدواج با مردان محلی یا خارجی‌ها واسطه می‌شوند. این ازدواج‌ها بسیار كم دوام هستند و ممكن است تنها ۲۴ ساعت به طول بینجامند و صرفا پوششی قانونی برای استثمار جنسی فراهم می‌كند."

وی افزود: سوء استفاده جنسی از پناهجویان زن در چنین شرایطی، مساله ا‌ی رایج است.

گزارش ها، حاکی از آن است که از زمان آغاز حملات و فعالیت تروریست ها در سوریه در ۳ سال پیش تاكنون حدود ۱۳۰ هزار نفر از مردم این كشور كشته و میلیون‌ها نفر دیگر نیز آواره شده‌اند.

26

پربیننده ترین خبرها