راهبه های آزاد شده وارد خاک لبنان شدند + عکس

راهبه های آزاد شده وارد خاک لبنان شدند + عکس
دوشنبه 19 اسفند 1392 - 10:04

راهبه هایی که چند ماه قبل توسط عناصر مسلح در سوریه ربوده شده بودند، سرانجام دیروز پس از آزادی وارد خاک لبنان شدند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، راهبه های ربوده شده در معلولا سوریه دیروز وارد خاک لبنان شدند و هم اکنون در اختیار نیروهای امنیتی هستند.
منابع مختلف سوری و لبنانی عصر دیروز از آزادی سیزده راهبه که از آذرماه امسال در شهر معلولا به دست تروریست ها ربوده شده بودند،، خبر دادند.
شهر مسیحی نشین معلولا در سوریه امسال در چند نوبت صحنه درگیری های شدید بود و در شهریور ماه امسال گروههای تروریستی بر آن مسلط شدند ، ولی پس از مدت کوتاهی مجددا به دست نیروهای ارتش سوریه افتاد. در حمله مجدد گروههای تروریستی در آذرماه گذشته آنان 13 راهبه و سه تن از کارکنان صومعه  شهر را به گروگان گرفتند و از آن زمان تلاش برای آزادی آنان آغاز شد.
افراد مسلح با توسل به زور راهبه ها را از صومعه مار تقلا در بخش مرکزی و قدیمی معلولا خارج و آنان را به شهرک یبرود منتقل کردند.
صومعه مار تقلا یکی از اماکن مذهبی مسیحیان در معلولا است که قدمت و اهمیت مذهبی و تاریخی خاصی برای مسیحیان سوریه و جهان دارد.
بنابراین گزارش، مقامات سوریه دسامبر گذشته از ربوده شدن این راهبه ها خبر دادند و گروههای تروریستی را مسئول ربودن آن ها دانستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها