گزارش العالم از تسلط ارتش سوریه بر جبهه‌های مختلف

گزارش العالم از تسلط ارتش سوریه بر جبهه‌های مختلف
دوشنبه 19 اسفند 1392 - 22:10

لاذقیه، (العالم) ـ ارتش سوریه در چند عملیات مختلف، موفق شد ده‌ها تروریست را در مناطق مختلف سوریه از جمله استان‌های ریف دمشق، حلب، لاذقیه و حمص به هلاکت برساند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم،  تروریست ها در روزهای اخیر ابتدا تلاش کردند تا نگاه ها را به سمت جبهه جنوبی در درعا منحرف کنند؛ در این میان برخی اطلاعات حاکی از آن بود که تروریست ها برای انجام حملاتی علیه مواضع ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه و به ویژه در گذرگاه مرزی انطاکیه در مرز ترکیه آماده می شوند، در حالی که صحت این خبر در میان خود تروریست ها نیز محل اختلاف بود.

"اکرم مکنا" کارشناس سیاسی سوریه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار العالم درباره این موضوع گفت: ممکن است آتش جنگ در برخی جبهه های سوریه شعله ور شده باشد و برخی اطلاعات درز شده حاکی از رسیدن سلاح به دست تروریستها در حومه لاذقیه می باشد، در حالی که ممکن است این شایعه برای مشغول کردن ارتش سوریه در جبهه ای خاص باشد، تا نیروهای سوری عازم جبهه ای دیگر شوند، ولی ما در وضعیت جنگی به سر می بریم و خود را برای تمام احتمالات آماده کرده ایم.

گذرگاه انطاکیه که اخیرا درباره آن بسیار سخن رانده شده، در طول مرزهای سوریه - ترکیه قرار دارد و خبرنگار العالم برای رصد وضعیت منطقه و بررسی امکان ورود سلاح و یا قاچاق آن از طریق این گذرگاه عازم منطقه شد، اما اوضاع میدانی، از برقراری آرامش و ثبات و حضور ارتش سوریه و تمهیدات لازم برای هرگونه اقدام ناگهانی حکایت داشت.

یک افسر ارتش دفاع ملی سوریه در این حومه لاذقیه اظهار داشت که ما همواره در منطقه حضور داریم و تمام تحرکات طرف ترکی و نیز تمام گذرگاه های قانونی و غیرقانونی در منطقه را رصد می کنیم و متوجه هیچ تجاوزی از سوی ترکیه در این منطقه نشدیم.

با درنظر گرفتن تمام اظهارات و افشاگری های رسانه ای ضد ونقیض و نیز با درنظر گرفتن واقعیت های موجود، باید گفت که با توجه به بحرانی که شمال و جنوب سوریه را فرا گرفته، نیروهای سوری با ساز وبرگ نظامی خود بر اوضاع مسلط هستند.

tt-10-10:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها