دلیل تسلیم شدن عناصر مسلح در سوریه

دلیل تسلیم شدن عناصر مسلح در سوریه
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 11:48

کارشناس راهبردی سوری، تسلیم شدن دهها فرد مسلح به ارتش سوریه را بیداری و آگاه شدن آنان از توطئه‌ای دانست که کشورشان را هدف قرار داده است.

"طالب ابراهیم" روز سه شنبه به شبکه خبری العالم گفت: تسلیم شدن برخی افراد مسلح در سوریه حکایت از بیداری واقعی در نزد بسیاری از سوریها دارد؛ سوری هایی که هر روز بیش از گذشته درک می کنند گرفتار جنگی شده اند که آمریکا و سازمان اطلاعاتی این کشور و رژیم صهیونیستی و سازمان جاسوسی موساد علیه کشورشان به راه انداخته اند.

وی افزود: پیروزی های آشکار ارتش سوریه در مناطق مختلف، و وحدت بیش از پیش ملت سوریه درحمایت از طرح ملی مقاومت در برابر طرح آمریکایی – صهیونیستی در منطقه؛ از دیگر علل این امر به شمار می رود.

طالب ابراهیم همچنین به نقش مخرب عربستان علیه سوریه اشاره کرد و گفت: عربستان به دنبال راه حل سیاسی در سوریه نیست، بلکه تلاش می کند در این کشور درگیری و بحران به راه بیندازد؛ در همین راستا، میانجیگری های بین المللی و منطقه ای را به شکست کشانده است و ریاض آماده است که علیه سوریه و ایران با شیطان نیز همپیمان شود.

این کارشناس راهبردی سوری درباره آموزش افراد مسلح در کشورهای همسایه و اعزام آنها به سوریه اظهار داشت: آموزش افراد مسلح در اردن و اعزام آنها به سوریه واقعیت دارد، و درچارچوب جنگ مداوم علیه نظام سوریه است اما اعلام خبر آن در این مرحله فقط برای به راه انداختن جنگ روانی است.

وی خاطرنشان کرد: ورود این افراد مسلح از طریق منطقه درعا یا جولان در یک مسافت یکصد کیلومتری زیر آتش هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه دشوار است و آنها قادر به عبور از این مسافت نخواهند بود.

طالب ابراهیم تأکید کرد: ما در سوریه با واحد ویژه "ماگلان" رژیم صهیونیستی و یگان "بیتا ایر" این رژیم می جنگیم.

وی افزود: ما همچنین با گردان "مک کال" ویژه شناسایی مواضع و اماکن حساس سوریه درحال جنگ هستیم و مجله "لانگ وور ژورنال" آمریکا از اقدام موساد در مستقر کردن یگان های ویژه قتل در سوریه سخن گفته است.

این کارشناس راهبردی سوریه خاطرنشان کرد: برخی تیم های ویژه سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) از قبیل شرکت امنیتی بلک واتر و مزدوران سیا نیز در سوریه حضور دارند و این کشور با تجاوز آمریکایی – صهیونیستی با حمایت سعودیها، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و قطر و ترکیه مواجه است.

MKH-10-22:35

پربیننده ترین خبرها