جزئیاتی درباره شهادت قاضی اردنی در مرز فلسطین

جزئیاتی درباره شهادت قاضی اردنی در مرز فلسطین
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 13:44

شهادت یک قاضی اردنی به ضرب گلوله صهیونیستها در مرز فلسطین اشغالی، با واکنش شدید اردنیها، و تشدید تدابیر امنیتی اطراف سفارت این رژیم در "امان" همراه شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک روز پس از شهادت دکتر "رائد زعیتر" قاضی جوان اردنی، منابع خبری از جزئیات جدیدی در خصوص نحوه شهادت او پرده برداشتند.
گزارشها حاکی است که یک نظامی رژیم صهیونیستی در گذرگاه "کرامه" در مرز اردن و فلسطین، این قاضی جوان را با شلیک 5 گلوله به شهادت رساند. زعیتر قصد داشت فقط برای چند ساعت به کرانه باختری سفر کند. نهاد قضایی اردن نیز اعلام کرده است که این قاضی برای سفر مرخصی نگرفته بود.
سایت روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، تأکید کرد؛ زعیتر که تنها فرزندش در بیمارستان بستری بود، تصمیم داشت به نابلس برود تا برای درمان فرزندش از دوستانش پول قرض بگیرد؛ چرا که فرزند وی در کما است.
مقامات رژیم صهیونیستی و اردنی از افشای جزئیات این ماجرا خودداری کرده اند؛ ولی در تصاویر رنگی منتشر شده از وی پس از شهادت، آثار کبودی و زخم کاملا روی صورتش مشخص است.
این کبودی ها نشان می‌دهد که نظامی رژیم صهیونیستی قبل از تیراندازی به زعیتر، به شدت با قنداق تفنگ او را مورد ضرب و شتم قرار داده است.
کبودی‌های روی صورت این قاضی همچنین ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص نحوه شهادت وی را کاملا تکذیب می‌کند.
در پی اعلام خبر شهادت این قاضی اردنی، مناطق مختلف اردن صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی است. به دلیل حرکت اردنی‌ها به سوی سفارت رژیم صهیونیستی برای درخواست بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر این رژیم؛ تدابیر شدیدی اطراف سفارتخانه رژیم صهیونیستی اتخاذ شد.
فعالان اردنی تأکید کرده‌اند که تظاهرات و فعالیتهای ضد صهیونیستی به صورت روزانه ادامه می‌یابد.
"وصفی الرواشده" از نمایندگان سابق پارلمان اردن در نامه‌ای سرگشاده به "عبدالله دوم" پادشاه این کشور گفت: خواهش می‌کنم کاری بکن، و برای شرافت ما اقدامی انجام بده.
وکلای اردنی هم در واکنش به این ماجرا، دست به اعتصاب زدند.
"عاطف طراونه" رئیس پارلمان اردن هم در واکنش به شهادت زعیتر، توافقنامه صلح رژیم صهیونیستی و اردن را مورد تمسخر قرار داد.

پربیننده ترین خبرها