اقدامات تبعیض آمیز آل خلیفه در ژنو بررسی شد

اقدامات تبعیض آمیز آل خلیفه در ژنو بررسی شد
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 14:42

مسئول بخش آزادی‌های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین در مقرر سازمان ملل متحد در ژنو تأکید کرد، رژیم آل خلیفه با اعمال تبعیض های مذهبی و قومیتی، ثابت کرده است که به تعهدات بین المللی در زمینه حقوق بشر پایبند نیست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "میثم سلمان" در کنفرانسی تخصصی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو تأکید کرد: سیاست رژیم بحرین مخالف ماده 2.20 معاهده بین المللی در زمینه حقوق شهروندی و سیاسی است که کشور بحرین مفاد آن را در سال 2006 در ماده 56 قانون اساسی خود پذیرفته است.
سلمان افزود: گزارش های بین المللی نیز حاکی از اقدامات تبعیض آمیز رژیم حاکم و محدود کردن آزادی های پیروان یک مذهب خاص و به حاشیه راندن آنها است که به صورتی نژادپرستانه و مغرضانه و بدون در نظر گرفتن اصل احترام به حقوق بشر و برخورداری از آزادی های اساسی و مساوات میان پیروان تمام مذاهب در کشورانجام می شود.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد سازوکارها و راهبردهایی برای توقف اتهامات کفر و خیانت به کشور که از زمان 14 فوریه 2011 و خیزش مسالمت آمیز مردم به شدت افزایش یافته است، گفت: رسانه های رسمی و شبه رسمی وابسته به حکومت بحرین، انقلاب مردم را دستاویزی قرار دادند تا کسانی را که خواهان احترام به تعدد مذاهب و اصل دموکراسی هستند به تکفیر و خیانت سیاسی متهم کنند.
مسئول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین تشویق به تبعیض مذهبی را از بزرگ ترین خطرهایی دانست که آینده و امنیت بحرین را مورد تهدید قرار داده و ممکن است به چندپاره شدن بافت جامعه بحرین و از بین رفتن امنیت داخلی و تعصب و افراطی گری منجر شود.
وی با درخواست برای توقف تبلیغات منفی ضد پیروان اهل بیت (ع) و تحقیر آنان، اظهار داشت: آزادی ها و حقوق اساسی شهروندان بحرینی که در قوانین بین المللی بر آن تأکید شده است، نباید محدود شود.
سلمان با ذکر برخی مصادیق و آمار و ارقامی که نشان دهنده افزایش میانگین تبعیض مذهبی و تحقیر پیروان مذهب خاص در بحرین است، خاطرنشان کرد رژیم آل خلیفه 43 سال است که به صورت روش مند تبعیض مذهبی را در پیش گرفته و از زمان آغاز انقلابها در کشورهای عربی در سال 2011 و مطالبه تغییرات دموکراسی خواهانه، این اقدامات به شدت افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها