دخالت عربستان و قطر در عراق قابل انکار نیست

دخالت عربستان و قطر در عراق قابل انکار نیست
سه شنبه 20 اسفند 1392 - 21:23

عراق، العالم - عضو ائتلاف "دولت قانون" تاکید کرد: دخالت در امور عراق، واقعیتی است که عربستان و قطر نمی‌توانند آن را انکار کنند و بغداد درباره این موضوع اطلاعات فاش نشده‌ای در اختیار دارد.

"عدنان سراج" عضو ائتلاف "دولت قانون" در پارلمان عراق، روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، این پرسش را مطرح کرد که «مسئولان عربستان و قطر، در برابر گزارش های منتشر شده در روسیه، آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای جهان درباره نقش مخرّب ریاض در عراق و رقابت عربستان و قطر در مصر، درگیری متقابل جبهه النصره و داعش در سوریه و نیز فعالیت این دو گروه تروریستی در خاک عراق  چه پاسخی دارند»؟

سراج افزود: همگان می دانند که چه کسانی از طارق الهاشمی، حارث الضاری، مثنی حارث الضاری و متهمان دیگر، حمایت همه جانبه می کنند و افراد مسلح را به عراق فرستاده اند و هواپیماهای جاسوسی را برای بررسی مرزها و زندان های عراق به پرواز در می آورند و صدها میلیون دلار هزینه می کنند. یکی از این طرف ها عربستان است.

وی همچنین عربستان را به استفاده از ابزار "رسانه" برای وارونه جلوه دادن واقعیت های عراق متهم کرد و افزود: عربستان خود را حامی اهل تسنن معرفی می کند، در حالی که اهل تسنن عراق هم به علت اقدامات تروریستی مسئولان عربستان، از آنان منزجر هستند.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد: مردم عراق نمی توانند شاهد ریخته شدن خون هموطنان خود باشند و نوری مالکی نخست وزیر این کشور، از هیچ تلاشی برای حفاظت از مردم عراق دریغ نمی کند و مصاحبه مطبوعاتی اخیر وی هم کاملا جدی و منطقی بود.

سراج گفت: کشورهای جهان از نقش مخرب عربستان در منطقه نگران هستند و ریاض هم این واقعیت را درک می کند و به همین دلیل داعش، جبهه النصره و القاعده را گروه های تروریستی اعلام کرده، ولی واقعیت این است که این گروه های تروریستی همگی دست پرورده عربستان هستند و هزاران تروریست در پایگاه های ِ تحت نظارت عربستان آموزش دیده اند و میلیون ها دلار پول دریافت کرده اند.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: عربستان نَه تنها در عراق، بلکه در یمن، لیبی و دیگر کشورها هم به فعالیت های مخرب می پردازد و با هماهنگی رژیم صهیونیستی، هزاران نفر را برای اجرای اهداف شوم خود به خدمت گرفته است، ولی سرانجام نتیجه اقدامات نابخردانه خود را خواهد دید.

MKH-11-11:00

پربیننده ترین خبرها