حبس و شکنجه 328 زن بحرینی در زندانهای آل خلیفه

حبس و شکنجه 328 زن بحرینی در زندانهای آل خلیفه
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 10:14

عضو کمیته مرکزی جمعیت دموکراتیک عمل (وعد) بحرین، با ارایه آمار و ارقام از جنایات آل خلیفه علیه زنان این کشور پرده برداشت.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فریده غلام" در گزارش خود از بازداشت 328 زن در بحرین از فوریه 2011 تا کنون خبر داد و گفت: همگی آنها مورد شکنجه و بازجویی همراه با تهدید به آزار جنسی قرار گرفته اند و بیش از 182 نفر از آنها نیز از کار اخراج شده اند.
وی افزود: 14 زن نیز به دلیل استنشاق گازهای سمی که مزدوران آل خلیفه بعضی روستاها را با آن مورد حمله قرار می دهند، جان باخته اند.
فریده غلام با اشاره به طرح موضوع سران سیاسی و حقوقی گروه های مخالف، که در رسانه های بحرینی به گروه 13 معروف است، آزادی فوری آنها و بقیه زندانیان اندیشه و بیان را بر اساس بندهای گزارش کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی، خواستار شد.
وی همچنین به ظلم حکومت آل خلیفه بر زنان بحرینی از آغاز جنبش مردمی در فوریه 2011 اشاره کرد و توقف نقض حقوق زنان طبق توصیه های کمیته توافقنامه سیداو و گزارش رسمی ارایه شده در فوریه 2014 را خواستار شد.
عضو جمعیت دموکراتیک "وعد" افزود: فعالان انقلاب حتی در زندان نیز از کمترین امکانات مانند برخورداری از خدمات پزشکی، لباس مناسب، در اختیار داشتن کتاب و مجله بی بهره اند و به جای آن تحت شنود مکالمات تلفنی و سخت گیری های غیرقابل تحمل قرار دارند.
وی تشکیل موسساتی خاص توسط رژیم را بعد از گزارش بسیونی، اقدام نمایشی برای مصرف رسانه ها و صرفا به منظور نوشتن گزارش برای سازمانهای حقوق بشر توصیف کرد که مدیریت آنها به دست مجرمانی است که خودشان باید در دادگاه های ذی صلاح محاکمه شوند.
فریده غلام خاطرنشان کرد در گزارش کارشناسان زن کمیته سیداو که به مسوولان حکومت بحرین ارسال شده، توصیه های متعددی مطرح شده است که از آن جمله می توان به ضرورت آزادی زنانی که در پی ابراز عقاید سیاسی و فعالیت حقوقی در زندان هستند و نیز بازگرداندن زنانی که از کار برکنار شده اند، اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها