فقه جعفری در مدارس بحرین ممنوع است !

فقه جعفری در مدارس بحرین ممنوع است !
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 10:23

درحالیکه اکثریت جامعه بحرین از پیروان اهل بیت (ع) هستند، آموزش فقه جعفری در مدارس این کشور ممنوع است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "میثم سلمان" مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین گفت: آموزش فقه جعفری در مدارس دولتی و خصوصی بحرین ممنوع است.

وی در همایشی تخصصی درسازمان ملل درباره تبعیض مذهبی و دینی در آموزش اظهار داشت: ممنوع بودن آموزش فقه جعفری در مدارس عمومی و خصوصی بحرین، با معاهدات بین المللی در زمینه حقوق مدنی ، سیاسی ، فرهنگی و آموزشی مغایرت دارد.

سلمان افزود: "برای از بین بردن تبعیض در آموزش در بحرین، رژیم این کشور باید به توافقنامه های بین المللی پایبند باشد، زیرا پدیده تبعیض در همه مراکز آموزشی و دربخش های مختلف آن شامل مدیریت ، رویکردها ، هیات ها و طرح های آموزشی گسترش یافته است".

شیخ سلمان خاطرنشان کرد: شواهد و مدارک موجود در مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین ، بیانگر آن است که مسئولان بحرینی بر اساس استراتژی طایفه ای برای نادیده گرفتن حقوق آموزش پیروان مذهب جعفری در بحرین رفتار می کنند.

سلمان به عنوان نمونه به محرومیت دانش آموزان ممتاز پیرو فقه جعفری از حقوق خود در برخورداری از بورس تحصیلی اشاره کرد.

مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین ، مسئولان رژیم آل خلیفه را متهم کرد که نه تنها شهروندان شیعه را از بورس تحصیلی محروم می کنند ، بلکه برخی نهادهای خصوصی را از حمایت مالی از دانش آموزان در زمینه تحصیلات دانشگاهی منع می کنند.

وی تأکید کرد: رژیم آل خلیفه همه این اقدامات را با هدف جلوگیری از پیشرفت های علمی مطلوب دانش آموزان انجام می دهند، تا آن ها نتوانند در رشد کشور و ساخت آینده آن مشارکت داشته باشند.

شيخ سلمان خاطرنشان کرد: طایفه گری در بحرین اقداماتی فردی نیست ، بلکه سیاستی برنامه ریزی شده است که نشانه های آن در همه بخش ها و موسسات و نهادهای کشور به چشم می خورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها