سفر روحانی به عمان و فصل تازه روابط با کشورهای عربی

سفر روحانی به عمان و فصل تازه روابط با کشورهای عربی
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 19:03

تهران، العالم - نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، سفر دکتر روحانی به عمان را فصل جدیدی برای گسترش روابط تهران و کشورهای عربی - اسلامی توصیف کرد.

"ناصر سودانی" امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان گفت: ایران توافقنامه های زیادی با عمان در بخش های انرژی، گاز، نفت و امور مالی و بانکی امضاء کرده و رئیس جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن این توافقنامه ها و تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین تهران و مسقط، به عمان سفر کرده است.

سودانی افزود: این سفر همچنین برای تقویت روابط بین کشورهای اسلامی و بالا بردن جایگاه این کشورها در سطح جهان انجام گرفته است. 

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران بیان داشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در آینده به کشورهای دیگر منطقه، و چه بسا عربستان سفر خواهد کرد که این سفرها با توجه به تشکیل دولت جدید ایران، فصل نوینی را در روابط ایران با کشورهای همسایه خواهد گشود و ما به خواست خدا اخبار خوشایندی از این سفرها خواهیم شنید.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در سفری دو روزه به عمان عزیمت کرد. وی در این سفر با پادشاه عمان دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

این اولین سفر روحانی به یکی از کشورهای عضو "شورای همکاری خلیج فارس" در مسند ریاست جمهوری است.

جمهوری اسلامی ایران و عمان روابط تاریخی و مستحکمی با یکدیگر دارند.

tt-12-10:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها