جنجال گاوهای اهدایی امارات به ارتش مصر!

جنجال گاوهای اهدایی امارات به ارتش مصر!
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 20:28

انتشار خبر هدیه امارات به ارتش مصر، شامل ده ها هزار رأس گاو، جنجال آفرید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع مصر دیروز سه شنبه (11 مارس) به امارات سفر کرد تا ناظر بر رزمایش ارتش های این دو کشور باشد و در این سفر، حواله واردات 100 هزار رأس گاو را به عنوان "هدیه" از مقامات امارات دریافت کرد.

سایت خبری تلویزیون رسمی مصر نوشت: هیأتی از وزارت کشاورزی مصر، پنجشنبه برای معاینه و بررسی گاوهای اهدایی امارات که قرار است از برزیل وارد شود، عازم این کشور خواهد شد و نخستین گروه از این گاوها ماه آینده وارد مصر خواهد شد.

بنا بر اعلام مقامات مصری، گاوهای اهدایی امارات، از دو نوع گوشتی و شیری خواهد بود و گاوهای گوشتی پس از ذبح با قیمت ارزان به مردم عرضه می شود و نوع شیری هم در روستاها در اختیار کشاورزان خرده‌پا قرار می گیرد.

اما در واکنش به این خبر، فعالان سیاسی مصری در سایت های ارتباط اجتماعی اظهارات مختلفی مطرح کردند و این "هدیه" را حامل پیام های مختلفی دانسته اند.

یکی از آنها نوشت: ارتش مصر که 400 هزار نیرو دارد، چرا باید 100 هزار رأس چارپا به عنوان هدیه دریافت کند؟ معلوم است که نیروهای ارتش مصر نَه می توانند این صد هزار رأس گاو را بخورند و نَه با آن تجارت کنند، زیرا روش های بهتری برای تجارت کردن وجود دارد!

یک کاربر دیگر هم در این باره با لحنی طنزآمیز آورده است: چرا گاو؟ و چرا هدیه به سیسی؟! نکند این چارپایان با هدف کمک به سیسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر به وی هدیه داده شده است تا برای تبلیغات انتخاباتی خود، گوشت گاوها را میان مردم پخش کند و آرای آنان را به دست آورد و در انتخابات پیروز شود!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها