مخبر شکنجه سازمان ملل اجازه سفر به بحرین را ندارد

مخبر شکنجه سازمان ملل اجازه سفر به بحرین را ندارد
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 22:40

بیروت، العالم - مسؤول اداره آزادی و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین گفت: بازدید "خوان ماندیز" مخبر ویژه شکنجه در سازمان ملل از بحرین، پرده از جنایات ضد انسانی آل خلیفه برخواهد داشت و دستگاه حکومتی این رژیم این خطر را به خوبی درک کرده است.

"هادی الموسوی" شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: بحرین ابتدا با دیدار مخبر ویژه سازمان ملل از بحرین موافقت کرد، اما پس از مدتی این دیدار را به تعویق انداخت تا آن که سرانجام از پذیرفتن آن شانه خالی کرد.

وی تاکید کرد: این رفتار رژیم آل خلیفه نشانگر آن است که بازدید خوان ماندیز پرده از جنایات ضد انسانی آل خلیفه برخواهد داشت و دستگاه حکومتی این خطر را به خوبی درک کرده که ماندیز در صورت ورود به کشور، با قربانیان خشونت ها گفت و گو خواهد کرد.

الموسوی با اشاره به این که توماری از درخواست های مخبرین ویژه و سازمانهای مدافع حقوق بشر برای دیدار از بحرین به مسوولان حکومتی تحویل داده شده و آنها همه را رد کرده اند، افزود: جنایات مختلفی که مسوولان بحرینی انجام داده اند در صورت اثبات می تواند جنایت علیه انسانیت تلقی شود که یکی از این اقدامات شکنجه زندانیان است.

وی با اشاره به توصیه های کمیته حقیقت یاب در مورد نقض حقوق بشر در بحرین که بیش از دوسال قبل توسط رژیم بحرین و به ریاست "شریف بسیونی" فرستاده سازمان ملل تشکیل شد، گفت: آل خلیفه هیچ یک از این توصیه ها را اجرایی نکرد و هیچکدام از کسانی که در کشتار تظاهرکنندگان و شکنجه و قتل زندانیان شرکت داشتند، محاکمه نشدند.

رئیس اداره آزادی و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین در ادامه به اظهارات "صلاح بن علی عبدالرحمن" وزیر حقوق بشر بحرین اشاره کرد که گفته بود "دیدار خوان ماندیز مخبر ویژه سازمان ملل در شکنجه با حاکمیت کشور تناقض دارد".

الموسوی تاکید کرد که اگر مقامات بحرینی راست می گویند و ادعا می کنند که به هیچ وجه حقوق مردم را نقض و کسی را شکنجه نکرده اند، بگذارند ماندیز بیاید و این امر را برای جهان روشن کند چرا که این اتفاق به نفع حکومت و بهبود وجهه آن در برابر افکار جهانی خواهد بود.

وی اظهار داشت: وقتی پای مسائل مربوط به حقوق بشر در میان باشد، هیچ کشوری نمی تواند تصمیم خودسرانه ای بگیرد زیرا ممکن است این تصمیم ها تماما با حقوق اساسی و جوهری ملت که بر اساس عهدنامه ها و توافقنامه های بین المللی تعریف شده منافات داشته باشد و هیچ حکومتی نمی تواند خود را از این قاعده مستثنی بداند.

 مسؤول اداره آزادی و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین تصریح کرد: رژیم آل خلیفه جنایات ضد انسانی فراوانی علیه ملت بحرین مرتکب شده که این امر با دیدار خوان ماندیز مخبر ویژه شکنجه در سازمان ملل از بحرین منافات دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها