تظاهرات زنان نجف در حمایت از فقه جعفری

تظاهرات زنان نجف در حمایت از فقه جعفری
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 23:13

بیش از 300 نفر از زنان نجف اشرف امروز (چهارشنبه) در اعتراض به اظهارات نیکولای ملادنوف نماینده سازمان ملل متحد در عراق و مخالفت وی با قانون احوال شخصیه فقه جعفری تظاهرت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این گروه از زنان عراقی در شعارهای خود تاکید کردند، زنانی که در بغداد علیه این قانون تظاهرات کرده اند، نمایندگان همه زنان عراقی نیستند.

"دنیا الموسوی" فعال رسانه ای عراق در جمع تظاهرکنندگان نجف گفت: ما برای حمایت از قانون احوال شخصیه فقه جعفری که قانونی برگرفته از تعالیم دین آسمانی اسلام است و برخلاف قوانین خودنوشته، حقوق و نیازهای زنان را کاملاً رعایت کرده است، تظاهرات کرده ایم.

الموسوی گفت: ما نگرانی بی جای ملادنوف از موافقت دولت با قانون فقه جعفری را محکوم می کنیم، زیرا دیدگاه وی نادیده گرفتن حقوق اکثریت شیعی عراق است و ملادنوف باید عذرخواهی کند.

الموسوی افزود: متأسفانه وزیر امور زنان عراق (ابتهال الزیدی) نیز مخالف قانون فقه جعفری است، ولی باید بداند که قانون فقه جعفری ریشه در فقه اهل بیت (علیهم السلام) و قرآن کریم دارد و مواد قانون فقه جعفری مطابق با قانون اساسی عراق است؛ قانونی که احکام اسلامی را مرجع قانونگذاری دانسته است. 

الموسوی اعلام کرد: گروهی از زنان که در بغداد در اعتراض به تصویب قانون فقه جعفری تظاهرات کردند، سنخیتی با مردم مسلمان عراق ندارند و شعارهایی سر می دهند که تکرار شعارهای طرف های خارجی است .

دولت عراق قانون، احوال شخصیه فقه جعفری را برای بررسی به مجلس نمایندگان فرستاده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها