صهيونيست‌ها گذرگاه‌هاي مرزي غزه را بستند

صهيونيست‌ها گذرگاه‌هاي مرزي غزه را بستند
پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 08:47

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب، گذرگاه های مرزی با غزه را به روی فلسطینیان این منطقه بست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رائد فتوح رییس کمیته واردات کالا به نوار غزه در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مقامات اسراییلی چهارشنبه شب به مقامات فلسطینی در کرانه باختری رود اردن اطلاع دادند که بعد از شلیک راکت از غزه به اسراییل، دو گذرگاه اصلی مرزی با غزه را بسته اند.

گروه های فلسطینی در پاسخ به شهادت سه تن از نیروهای گردان های قدس (شاخه نظامی حماس) با سه فروند موشک، جنوب سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادند.

پیتر لرنر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که پهپادهای این رژیم ظهر سه شنبه (20 اسفند ماه) یک مجموعه متعلق به گردانهای قدس را در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داده است.

فتوح افزود: اسراییلی ها همچنین از بسته شدن دو گذرگاه کرم ابو سالم و بیت حانون از روز پنجشنبه خبر دادند. وی خاطرنشان کرد این گذرگاه ها بر اساس آن چه که مقامات اسراییلی اعلام کرده اند تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

مقامات مصری نیز شامگاه سه شنبه گذرگاه مرزی رفح بین مصر و نوار غزه را پس از سه روز بازگشایی موقت، بار دیگر تا زمانی نامعلوم بستند.

گذرگاه رفح از زمان برکناری محمد مرسی، رییس جمهور سابق مصر همواره بسته بوده و برخی روزها به طور موقت بازگشایی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها