افسر شکنجه‌گر بحرینی تبرئه شد

افسر شکنجه‌گر بحرینی تبرئه شد
پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 12:38

دادگاهی در بحرین، یک افسر شکنجه‌گر را که علیه بازداشت‌شدگان مرتکب جنایات ضدانسانی شده است، تبرئه کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، پایگاه جمعیت الوفاق بحرین دیروز چهارشنبه اعلام کرد: این افسر بحرینی از بدن نیمه عریان یک جوان بازداشت شده، فیلمبرداری کرده و اعترافات اجباری وی را که تحت شکنجه گرفته شده است، بر روی اینترنت منتشر کرده است و این امر دلیلی آشکار بر برخورد غیرانسانی دستگاه های امنیتی بحرین با بازداشت شدگان سیاسی و رسوایی بزرگی برای مسؤولان قضایی و امنیتی این کشور است.

انتشار این نوار ویدیویی، از اقدامات ضد انسانی و سوء استفاده از مقام در جهت شکنجه زندانیان و عدم پایبندی به معیارهای اخلاقی و انسانی پرده بر می دارد و آشکار می کند که در زندان های بحرین، تحت شکنجه از متهمان اعتراف گرفته می شود و از این اعترافات برای متهم کردن رهبران ملی برجسته و شخصیتهای مخالف استفاده می گردد. 

جمعیت الوفاق، تبرئه این افسر بحرینی را نخستین پیام رژیم بحرین به جامعه بین الملل دانست که شکنجه ها و تداوم محاکمه های مبتنی بر اخذ اعترافات تحت شکنجه را محکوم کرده بود. جامعه بین الملل در نشست شورای حقوق بشر در ژنو در دو روز گذشته تاکید کرده بود که این شیوه ها باید فورا متوقف شود، سلامت بازداشت شدگان تامین گردد و حقوق کامل آنها مراعات شود.

این جمعیت اظهار داشت که نوار ویدیویی جوان بازداشت شده که تحت شکنجه و با اکراه از او اعترافاتی گرفته می شود، رسوایی بزرگی برای دستگاه های امنیتی رقم زده و رویکرد امنیتی و غیر انسانی آل خلیفه را آشکار می کند.

جمعیت الوفاق می افزاید: رژیم بحرین برای وادار کردن بازداشت شدگان به اعتراف از دست زدن به هیچ اقدامی اجتناب نمی کند و اتاق های شکنجه شاهد اتفاقاتی است که از مرگ زندانیان بر اثر شکنجه و عدم برخورداری آنان از ساده ترین حقوق انسانی حکایت دارد.

الوفاق تصریح کرد که ویدیوی مذکور، گرفتن اعترافات اجباری به نفع نیروهای امنیتی برای برهم زدن قواعد بازی و فریب افکار عمومی و جامعه بین المللی را برملا کرده  و میزان بی توجهی به حقوق شهروندان و بازداشت شدگان را با دلیلی آشکار نمایان ساخته است.

تبرئه این افسر شکنجه گر بحرینی در حالی صورت می گیرد که دادستانی کل بحرین در کیفرخواست وی، ارتکاب جنایت "شکنجه روحی و جسمی بازداشت شده برای گرفتن اعتراف و انتشار تصاویری از متهم قبل از صدور حکم دادگاه و بدون اخذ مجوز از دادستانی کل" را به عنوان اتهام مطرح کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها