پیشروی ارتش سوریه در اطراف یبرود + ویدئو

پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 22:16

با پاکسازی کشتزارهای "ریما" در حومه دمشق از وجود عناصر مسلح، توپخانه سنگین ارتش سوریه مواضع تروریستها در داخل شهر یبرود را هدف قرار داد.

"مازن سلمو"، خبرنگار العالم از حومه دمشق گزارش داد: به گفته منابع سوری در جریان عملیات ارتش سوریه ضد عناصر گروه های موسوم به  "جبهه النصره" و "جبهه اسلامی" ده ها تن از افراد مسلح به هلاکت رسیدند. همچنین درگیری های شدیدی در نقاط تماس ارتش با گروه های مسلح در اطراف شهر "یبرود" درگرفت که در آن شماری از افراد مسلح از جمله "فواز الداری" از فرماندهان میدانی گردان "ابدال الشام" از پای در آمدند.

نیروهای ارتش شماری از ساختمان هایی را که تروریست ها از آن برای حمله به خود استفاده می کردند، به کنترل کامل درآورده اند. این اقدام امکان پشتیبانی از گروه های تروریستی در مرکز یبرود را قطع کرد و شهر از 3 محور به محاصره ارتش سوریه قرار گرفته است.

ارتش عملیات علیه افراد مسلح را در یبرود گسترش داده است. یبرود پیش از این به عنوان گذرگاهی برای وارد شدن به منطقه "فلیطه" و سپس ورود به بلندی های مشرف بر "عرسال" در لبنان به شمار می آمد. از این رو ارتش سوریه افراد مسلح را در فلیطه هدف قرار داد.

مازن سلمو در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به حمله ارتش به مواضع تروریست ها در "دیر العصافیر" واقع در جنوب "ملیحه" در غوطه شرقی "ریف دمشق" و انهدام انبار مهمات گروه های مسلح افزود: در حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در "جوبر" و "القابون" شماری از افراد مسلح به هلاکت رسیدند. همچنین "ابو محمد المصری" سرکرده مصری گروه داعش در درگیری با ارتش سوریه در حلب از پای در آمد، منابع وابسته به مخالفان مسلح در شبکه های اجتماعی هلاکت وی را تأیید کرده اند.

ارتش سوریه همچنین مواضع گروه های مسلح در روستاهای "حریتان"، "عندان"، "بستان القصر" و اطراف زندان مرکزی در حلب را هدف قرار داد و شماری از افراد مسلح را به هلاکت رساند.

خبرنگار العالم در حومه دمشق افزود: ارتش همچنین به پناهگاه های تروریست ها در منطقه "شیخ نجار" حمله کرد و در این درگیری ها یکی از پزشکان که به مداوای تروریست ها مشغول بود، کشته شد. در "دیرالزور" نیز ارتش، با شدت بخشیدن به عملیات در مناطق "الجبیله"، "المریعیه" و "الراشدیه" ده ها تن از افراد مسلح را به هلاکت رساند.

13-14:45

پربیننده ترین خبرها