خط و نشان روسیه برای غربی ها

خط و نشان روسیه برای غربی ها
جمعه 23 اسفند 1392 - 17:58

العالم - روسیه در واکنش به حمایت غرب از مخالفان اوکراین و تلاش این کشورها برای تنگ تر کردن عرصه بر مسکو، رزمایش چند روزه هواپیماها و بالگردهای جنگی خود را بر فراز مدیترانه آغاز کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، فرود یک گردان از چتربازان در یکی از جزایر نوفوسبرسک در اقیانوس منجمد شمالی یکی از بخشهای این رزمایش است.
ژنرال ولادیمیر شمانف فرمانده نیروهای چترباز روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: یکی از گردانهای چترباز، نیروهایش را به رغم شرایط نامناسب آب و هوایی، در جزیره ای در اطراف اقیانوس منجمد شمالی فرود آورد.
وی افزود: در زمان فرود، سرعت باد بین 12 تا 15 متر بر ثانیه بود در حالی که سرعت بیش از 12 متر در ثانیه به چترباز اجازه فرود نمی دهد.
چتربازان روس همچنین در حال انجام رزمایش در بلگرود، کورسک و تامبف در غرب روسیه هستند.
به گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، ادیم سرجا سخنگوی ارتش روسیه گفت: ناو هواپیمابر کوزنیتسف وابسته به ناوگان شمال روسیه در این رزمایش که شامل مقابله با اهداف هوایی و استفاده از تاکتیکهای رزمی است، شرکت می کند.
وی در سخنانش به درگیری کنونی میان روسیه و اوکراین درباره شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه که نیروهای روس در آن مستقر هستند، اشاره ای نکرد.
نیروی دریایی آمریکا نیز یک فروند ناوشکن را به دریای سیاه اعزام و اعلام کرده که اعزام این ناوشکن اقدامی روتین است که قبل از بحران اوکراین برنامه ریزی شده بود.
به دنبال حمایت غرب از مخالفان دولت در اوکراین و گسترش بحران این کشور که به برکناری ویکتور یانوکویچ رییس جمهور طرفدار روسیه این کشور منجر شد، تنش میان روسیه و غرب به ویژه آمریکا افزایش یافته است.
وزارت دفاع روسیه چندی پیش اعلام کرد که برای مقابله به مثل با آمریکا، توافقنامه نظامی خود با این کشور را تعلیق خواهد کرد و در همین خصوص قصد دارد بازدید از تاسیسات نظامی خود را که در چارچوب منع گسترش تسلیحات استراتژیک و هجومی مصوب سال 2011 پذیرفته بود، متوقف کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها