قطر خود را برای فشارهای عربستان آماده می‌کند

قطر خود را برای فشارهای عربستان آماده می‌کند
شنبه 24 اسفند 1392 - 09:42

روزنامه انگلیسی" فایننشال تایمز" گزارشی را درباره آماده شدن قطر برای مقابله با هرگونه فشارهای احتمالی بر این کشور از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فایننشال تایمز امروز (شنبه) در مطلبی تأکید کرد: "مسئولان قطری به دنبال راه هایی برای چگونگی تعامل با مجازات‌های احتمالی هستند؛ اگرچه بعید می‌دانند که عربستان سعودی، امارات و بحرین بخواهند تا این حد پیش بروند و مجازات‌هایی را ضد قطر اعمال کنند".
براساس این گزارش، عربستان سعودی و امارات، قطر را به علت داشتن ارتباط قوی با گروه "اخوان المسلمین" در مصر و امارات، به اختلاف افکنی در شورای همکاری خلیج فارس متهم کرده اند.
فایننشال تایمز در ادامه نوشت: کویت در شورای همکاری خلیج فارس، نقش میانجی را ایفا می کند، این درحالیست که عمان، معمولاً از دخالت در اختلافات و درگیری های میان کشورهای عربی پرهیز می کند.
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد: با این حال مسقط درخصوص اتخاذ هرگونه تصمیم واقدامی ضد دوحه نگران است.
فایننشال تایمز به نقل از "ريچارد فلیپس" تحلیلگر مسائل سیاسی مقیم دبی، نوشت: "اختلافات و درگیری های میان کشورهای  عربی بر سرمسائل مالی نیست، بلکه اختلافاتی دیپلماتیک است که احتمال رویارویی این کشورها را افزایش می دهد".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها