با ورود جنگ سوریه به چهارمین سال:

طرح مخالفان برای فروش جولان به صهیونیستها !

طرح مخالفان برای فروش جولان به صهیونیستها !
شنبه 24 اسفند 1392 - 11:31

همزمان با ورود جنگ و بحران در سوریه به چهارمین سال خود، افشای طرح مخالفان برای فروش جولان سوریه به رژیم صهیونیستی در مقابل صلح با این رژیم، شوک بزرگی را به ملتهای عربی و اسلامی وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" نویسنده و پژوهشگر بارز عرب تأکید کرد: "کمال اللبوانی" عضو هیأت مؤسس "ائتلاف ملی سوریه" با اعلام این طرح ضربه بزرگی را به آرزوها و اهداف عربی – اسلامی برای بازپس گیری حقوق غصب شده در فلسطین وارد کرد.
عطوان افزود: "مسأله خطرناکتر این بود که اللبوانی از (رژیم) اسرائیل خواست با حمایت نظامی از مخالفان سوریه، نظام این کشور را سرنگون کند، و منطقه‌ای پرواز ممنوع را در جنوب سوریه به مساحت 100 کیلومتر مربع ایجاد کند."
سردبیر روزنامه اینترنتی "رأی الیوم" افزود: این پیشنهاد سخاوتمندانه دکتر اللبوانی که در رابطه با آن از ملت سوریه و یا حتی بخشی از مردم این کشور نظری خواسته نشده است، تأییدی بر مواضع نظام سوریه از آغاز بحران در 3 سال گذشته مبنی بر توطئه علیه این کشور برای نابودنی و ویرانی آن و فرسایش ارتش و تجزیه سوریه به مناطق کوچکتر بر اساس طایفه و قومیت، می‌باشد.
وی ادامه داد: "آشکار است که دکتر اللبوانی با ارائه این طرح غافلگیر کننده در حال ترسیم نقشه راهی برای مخالفان است؛ و این امر از طرح ائتلاف راهبردی با (رژیم) اسرائیل برای سرنگونی نظام سوریه در مقابل اعطای جولان به این رژیم به عنوان پاداش پرده برداشت."
عطوان تأکید کرد: دکتر اللبوانی به تنهایی صاحب این طرح نیست، و بدون شک برخی طرفهای عربی و خارجی او را برای مطرح کردن این موضوع انتخاب کرده‌اند.
عطوان خاطرنشان کرد، دکتر اللبوانی در مصاحبه با روزنامه "العرب" چاپ لندن اذعان کرد که این طرح به صورت مشترک است، و با توافق چند کشور دیگر و بسیاری از گروه‌های مخالف سوری و از جمله افسران ارشد گروه موسوم به "ارتش آزاد" به دست آمده است. بنابراین چنین طرحی در یک لحظه به وجود نیامده است و با تماسها و مذاکرات گروه‌های مخالف سوریه و چند کشور عربی و غیر عربی با نظارت آمریکایی – غربی تدوین شده است.
سردبیر سایت "رأی الیوم" گفت: بنابراین، تصادفی نبود که این طرح فقط 10 روز پس از نشست سران ائتلاف ملی سوریه در استانبول و تعیین "عبدالاله البشیر" برای ریاست ستاد گروه "ارتش آزاد" به عنوان جایگزین "سلیم ادریس"، علنی شد. همچنین تصادفی نبود که روزنامه صهیونیستی "معاریو" فاش می‌کند که عبدالاله البشیر پس از درمان در بیمارستانهای این رژیم، توسط موساد آموزش دیده است.
عطوان تأکید کرد: برخی از گروه‌های مخالف سوریه و حامیان آنها همواره در اظهارات خود مدعی می‌شدند که نظام سوریه از سوی رژیم "اسرائیل" حمایت می‌شود، درحالیکه امروز خودشان به صورت مکتوب فاش می‌کنند واقعیت برعکس این ادعاها است و روابط مخالفان و یا برخی از آنان با این رژیم بسیار قدیمی است و آنان به این مسأله افتخار هم می‌کنند.
عطوان با بیان اینکه "اللبوانی" با این اقدام خود رژیم صهیونیستی را از همه جنایتهایش ضد امت عربی تبرئه کرد؛ اظهار داشت: اللبوانی فقط به فروش جولان به این رژیم اکتفا نکرد، بلکه شهر قدس و بقیه اراضی اشغالی عربی را نیز به آن افزود و با تکذیب توسعه طلبی این رژیم، مدعی شد که ایران درحال توسعه طلبی است (!)؛ و این همان سخنانی که همواره از زبان نتانیاهو می شنویم.
وی افزود: "دکتر اللبوانی با تبرئه اسرائیل از همه جنایتهایش علیه ملت سوریه، اعراب و کل مسلمانان؛ فراموش می‌کند که  این رژیم اراضی سوریه، لبنان و کل فلسطین را اشغال کرده است و بیش از 300 کلاهک هسته‌ای و زرادخانه‌هایی عظیم از سلاح های متعارف و حتی شیمیایی دارد."
عطوان اظهار داشت: من از خواندن این اظهارات اللبوانی دچار حالت تهوع شدم؛ او مدعی شد "بین دخالت اسرائیل در جنوب لبنان و سوریه تفاوت وجود دارد؛ در جنوب لبنان اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر وارد شد ولی در جنگ سوریه به عنوان یک نیروی آزادی بخش وارد می شود".
عطوان ادامه داد: "از این اظهارات دچار حالت تهوع شدم زیرا هیچگاه در زندگی فکر نمی‌کردم که یک مسلمان عرب، اسرائیل را در سوریه یا هر کشور عربی دیگر به عنوان یک قدرت آزادیبخش توصیف کند."
عطوان گفت: 12 ساعت منتظر ماندم تا از یکی از مخالفان عادی و یا مسئولان مخالف سوریه اظهاراتی برخلاف طرح دکتر اللبوانی بشنوم؛ ولی هیچ اعتراضی را نشنیدم. به نظر می آید که این انتظارم طولانی خواهد شد.
عطوان خاطرنشان کرد: "احساس می‌کنم که چهارمین سال از بحران سوریه که از شنبه آغاز می‌شود، مرحله دخالت نظامی و علنی اسرائیل و ایجاد جبهه عربی – اسرائیلی یکپارچه برای اشغال دمشق خواهد بود که از جبهه جنوبی و شهر درعا آغاز خواهد شد. شهری که اعتراضات (بحران سوریه) از همانجا آغاز شد. آیا این امر تصادفی است؟ فکر نمی‌کنم که اینگونه باشد."
وی تأکید کرد: "هنگامیکه جان کری وزیر خارجه آمریکا به هیأت مخالفان سوریه در ژنو گفت که مرحله بعدی داغ کردن جبهه جنوبی سوریه است، به هیچ وجه چنین مسأله‌ای به ذهن ما نرسید و به خاطر این ناآگاهی وجهل خود عذر می خواهیم. این داغ شدن به دست اسرائیل به وسیله سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکایی صورت می‌گیرد که با ایجاد منطقه پرواز ممنوع زمینه شلیک آنها به سوی دمشق را فراهم می‌کند."
عطوان گفت: "من کارشناس نظامی نیستم؛ ولی تاریخ بسیار نزدیک است. تاریخ تأکید می کند که همه مناطق پرواز ممنوع یا اشغال اراضی عربی و تبدیل آن به مناطق حائل در لبنان، عراق، یا غزه با شکست مواجه شدند، و در رأس همه اینها اسرائیل قرار دارد. فکر نمی‌کنم که منطقه پرواز ممنوع در درعا از این موضوع استثنا باشد."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها