تازه‌ترین جزئیات درباره هواپیمای ناپدید شده مالزیایی

تازه‌ترین جزئیات درباره هواپیمای ناپدید شده مالزیایی
شنبه 24 اسفند 1392 - 13:54

نخست وزیر مالزی اعلام کرد، پرواز چند ساعته هواپیمای مالزیایی مفقود شده این احتمال را به وجود می آورد که این ماجرا عمدی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نجیب رزاق" امروز (شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی گفت: آخرین بار که هواپیمای بویینگ 777 توسط ماهواره رصد شد، بیش از 6 ساعت پس از ناپدید شدن آن از صفحه رادار غیر نظامی در ساعت یک و نیم صبح 8 مارس بود.
رزاق اظهار داشت: مسیر اولیه هواپیما و تغییر آن و پرواز بر فراز شبه جزیره مالزی به سوی اقیانوس هند، این احتمال را به وجود می‌آورد که شخصی به عمد در هواپیما دست به چنین کاری زده باشد.
رزاق خاطرنشان کرد: با وجود گزارشهای رسانه‌ای که در خصوص ربودن هواپیما منتشر شده است، می‌خواهم تأکید کنم که ما همچنان در حال تحقیق درباره همه احتمالات در خصوص دلیل انحراف هواپیمای "ام اچ 370" از مسیر اصلی هستیم.
رزاق با اشاره به اطلاعات جدید ماهواره‌ای و رادارهای نظامی، گفت: همه اطلاعات به دست آمده به صورت قطعی ثابت می کند که سامانه‌های ارتباطی هواپیما قبل از رسیدن به دریای جنوبی چین یکی پس از دیگری خاموش شد، و پس از آن هواپیما از صفحه رادار غیرنظامی خارج شد.
این هواپیما یک ساعت پس از بلند شدن از فرودگاه کوالالامپور مسیر خود را بین سواحل مالزی و ویتنام تغییر داد و با 239 سرنشین به سوی پکن حرکت کرد. 
نجیب گفت: آخرین ارتباط تأیید شده بین هواپیما و ماهواره ساعت 8 و یازده دقیقه صبح بود، و محققان در حال بررسی این مسأله هستند که این هواپیما تا کجا پرواز کرده است.
کارشناسان تا کنون دو مسیر جغرافیایی بسیار وسیع را به عنوان مسیر احتمالی این هواپیما اعلام کرده‌اند. یکی از آنها مسیر شمالی است که از مرز قزاقستان، ترکمنستان و شمال تایلند می‌گذرد و دیگری مسیر جنوبی است که از اندونزی تا جنوب اقیانوس هند امتداد یافته است.
نخست وزیر اندونزی اظهار داشت: این اطلاعات جدید ماهواره ای تأثیر بسیار زیادی در عملیات جستجو دارد.
وی خاطرنشان کرد جستجو در دریای جنوبی چین متوقف شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها