سازمان‌هاي حقوقي اقدامات آل‌خلیفه را محكوم كردند

سازمان‌هاي حقوقي اقدامات آل‌خلیفه را محكوم كردند
شنبه 24 اسفند 1392 - 17:01

سازمان های حقوقی بحرینی و بین‌المللی در نشستی در ژنو، اقدامات رژیم بحرین ضد مخالفان را محکوم و تاکید کردند، دولت بحرین به توصیه‌های بین‌المللی درباره وضع حقوق بشر در این کشور عمل نکرده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، نشست هیأتی به نمایندگی از سازمان های غیردولتی بحرین، در حاشیه بیست و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد در ژنو برای دومین روز پیاپی ادامه یافت.

در این نشست ها سازمان های مختلف حقوقی، اقدامات دولت بحرین را محکوم کردند. این سازمان ها عمل کردن بحرین به توصیه های کمیته شریف بسیونی و شورای حقوق بشر ژنو را در پایین ترین سطح ارزیابی کردند.

حسین عبدالله مدیر سازمان آمریکایی ها در این نشست ادامه نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم و بر اهمیت اقدام بین المللی برای ملزم کردن رژیم بحرین به عمل به تعهداتش و رعایت توافقنامه های بین المللی تاکید کرد.

کیون لاو سخنگوی یک سازمان ضدشکنجه نیز از ادامه شکنجه در زندان های رژیم بحرین ابراز نگرانی و تاکید کرد که شکنجه زندانیان در بحرین از سه سال پیش ادامه داشته است.

محمد التاجر هماهنگ کننده دیده بان حقوق بشر بحرین نیز از اجرا نشدن مصوبه اتحادیه عرب برای تشکیل دادگاه کیفری عربی درباره بحرین انتقاد کرد.

نضال السلمان، عضو مرکز حقوق بشر بحرین در این نشست با اشاره به این که برخی از زنان بحرین شبانه بازداشت و شکنجه می شوند، افزود: 200 دانش آموز دختر بحرینی در مقاطع مختلف از تحصیل محروم شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها