عملیاتی که سکوت رسانه‌های عربی را شکست

عملیاتی که سکوت رسانه‌های عربی را شکست
شنبه 24 اسفند 1392 - 19:27

حملات موشکی اخیر "گردان های قدس به رژیم صهیونیستی، بار دیگر نگاه شبکه‌های تلویزیونی را متوجه غزه کرد و باعث شد اغلب رسانه‌های عربی، سکوت طولانی خود را در قبال بحران‌های نوار غزه بشکنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "گردان های قدس"، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، با اجرای عملیات "شکست سکوت" و شلیک ده ها موشک به سرزمین های اشغالی، رسانه های عربی را وادار کردند که به سکوت مرگبار خود در قبال بحران های نوار غزه پایان دهند.

روزنامه "الاخبار"، این رویداد را که موجب جلب توجه بسیاری از شکبه های ماهواره ای شد، رویدادی استثنایی توصیف کرد، زیرا اکثر این شبکه ها این رویداد را به عنوان کوبنده ترین واکنش از زمان امضای توافقنامه آتش بس بین گروه های فلسطینی و صهیونیست ها در سال 2012 تاکنون، پوشش دادند.

مساله غزه این بار بعد از بحران سوریه در راس مهم ترین خبرهای رسانه های عربی قرار گرفت اما نکته جالب توجه در این میان آن است که برخی از این رسانه ها به جانبداری از رژیم صیونیستی دامن زدند و حملات مکرر صهیونیست ها به نوار غزه را فراموش کردند.

از سوی دیگر این رویداد که ارکان تل آویو را به لرزه درآورد، تلویزیون رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین را از خواب غفلت بیدار نکرد و این تلویزیون طبق عادت همیشگی، خود را از نبردهای گروه های مقاومت دور نگه داشت و ندای امتیاز دادن بیشتر و سازش برای پیشبرد مذاکرات را سر داد.

شبکه ماهواره ای "الاقصی" و ابسته به جنبش حماس نیز این بار، توجه چندانی به این رویداد نکرد، اما در مقابل شبکه "فلسطین الیوم" وابسته به جنبش "جهاد اسلامی" این رویداد را به طور کامل پوشش داد و پخش زنده خود را به بمباران غزه از سوی رژیم صهیونیستی و در عین حال شلیک موشک های گردان های قدس به سرزمین های اشغالی اختصاص داد.

شبکه المیادین نیز با پخش خبرهای فوری و دقیق از این رویداد و مصاحبه با "رمضان شلح"، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، نقش قابل توجهی در این خصوص ایفا کرد.

از سوی دیگر شبکه لبنانی "ام تی وی"، با نگاهی صهیونیستی به این رویداد مهم، پاسخ رژیم اسراییل به مقاومت فلسطینی را "عملیات انتقام جویانه" توصیف کرد!؛ این شبکه بدون اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پس از عملیات گردان های قدس، با تمام توان با اسرایلی ها ابراز همدردی کرد.

شبکه العربیه نیز نگاهی حاشیه ای به مساله غزه داشت. اما شبکه الجزیره شاید به علت روابط خوب قطر با حماس، برای پوشش این رویداد وقت بیشتری را به خبرنگاران خود در غزه اختصاص داد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها