تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد

تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد
شنبه 24 اسفند 1392 - 20:02

معاون سازمان انرژی غزه اعلام کرد تنها نیروگاه نوار غزه شنبه به سبب عدم تأمین سوخت از طرف اسرائیل، فعالیت خود را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فتحی الشیخ خلیل گفت: « نیروگاه نوار غزه به سبب فقدان سوخت ناشی از بسته شدن گذرگاه کرم سالم به طور کامل فعالیت خود را متوقف کرد.»
خبرگزاری فرانسه از غزه گزارش داد، پس از شلیک ده ها راکت به جنوب اسرائیل توسط جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گذرگاه کرم سالم، محل ترانزیت کالا بین اسرائیل و نوار غزه، روز چهارشنبه تا اطلاع ثانوی بسته شد.
الشیخ در بیانیه ای اعلام کرد فعالیت نیروگاه برای تأمین برق هم اکنون به شش ساعت در روز محدود شده است در حالی که در زمان فعال بودن نیروگاه 12 ساعت بود.
فعالیت نیروگاه نوار غزه در ماه های اخیر بارها متوقف شده است. آخرین بار آن در اواخر دسامبر بود.
در پی برکناری محمد مرسی رئیس جمهور مصر، ارتش این کشور صدها تونل قاچاق زیر مرزی با مصر را تخریب کرد. این امر سبب کمبود سوخت در نوار غزه شده است.
در حالی که سوختی که از اسرائیل می آید بسیار اندک است، قاچاق سوخت مصر از طریق تونل ها نیز تقریبا متوقف شده است. بنابراعلام سازمان ملل متحد، این میزان از یک میلیون لیتر سوخت در ماه ژوئن به کمتر از 20 هزار لیتر در هفته در اواخر سال 2013 کاهش یافته است. این امر سبب توقف دراز مدت فعالیت تنها نیروگاه غزه شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها