انتقاد عالم لبنانی از اظهارات ضد ایرانی وزیر کشور

انتقاد عالم لبنانی از اظهارات ضد ایرانی وزیر کشور
شنبه 24 اسفند 1392 - 21:03

روحانی مشهور اهل تسنن لبنان، از مواضع ضد ایرانی وزیر کشور لبنان در کنفرانس وزرای خارجه عرب در مراکش انتقاد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ ماهر حمود" عالم برجسته لبنانی با انتقاد از اظهارات "نهاد مشنوق" وزیر کشور لبنان گفت: برخی اعضای گروه چهارده مارس، با برنامه از پیش طراحی شده ایران را به دخالت در مسایل داخلی لبنان متهم می کنند.

این روحانی اهل تسنن و طرفدار مقاومت لبنان، دیروز در خطبه های نماز جمعه مسجد القدس شهر صیدا، از گروه طرفدار غرب "چهارده مارس" خواست در مواضع خود تجدید نظر کنند زیرا همه طرحها و پیش بینی های آنان در زمینه شکست نیروهای مقاومت یا حذف آن و پیش بینی فروپاشی نظام سوریه با شکست روبرو شده بنابراین بهتر است تجدید نظر کرده و به ناکامی خوداعتراف کنند.

شیخ حمود افزود: برخی از اعضای این گروه به دیگران تهمت می زنند که در امور داخلی لبنان دخالت می کنند و به چنین خیال پردازی هایی دامن می زنند در حالی که خودشان دستورات بیگانگان از جمله عربستان سعودی و آمریکا را در لبنان اجرا می کنند.

این روحانی اهل تسنن لبنان به سخنان "جفری فلتمن" دیپلمات ارشد آمریکایی و معاون سابق وزیر خارجه آمریکا کمی پیش از انتخابات 2005 و دخالت آنها در امور داخلی لبنان اشاره کرد.

وی همچنین گفت: در حالی که برخی از مسلمانان از لیبی تا سوریه به عصر قبیلگی و رقابت بازگشته اند، قهرمانان ما در غزه ، با جهاد و مبارزه با اشغالگران ،آموزه های اسلام را اجرا می کنند و به همین دلیل است که پیروزی های اخیر در فلسطین و لبنان رقم خورد.

شیخ حمود افزود: ای کاش لبنانیها و مردم دیگر کشورها از پایداری و وحدت مبارزان غزه در مقابله با سرکشی اسراییل درس می گرفتند و ای کاش کشورهای عربی از نیروهای مقاومت از جمله در لبنان الگو می گرفتند.

وی با اشاره به پیروزی های مقاومت اظهار داشت: در حالی که دشمن از سلاح و تجهیزات و حمایت امریکا و محافل بین المللی برخورداراست اما اراده و عزم مردم می تواند خود توازنی در معادلات ایجاد کند.
این روحانی اهل تسنن لبنان تاکید کرد این پیام مقاومت به اسراییل رسید اما آیا ما نیز این پیام را دریافت کرده ایم؟

شیخ حمود افزود: محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، حملات و تجاوزهای اخیر اسراییل از جمله شلیک موشکها را محکوم کرد اما می توانست بر خلاف رویه جانبداری های بین المللی از این رژیم، اعلام کند اسراییل با ترور توجیه ناپذیر برخی نیروهای جهاد اسلامی، آغازگر حملات بوده است.

وی تصریح کرد: پیام مقاومت به اسراییل و همه گروه های فلسطینی با گرایشات مختلف و به رغم اختلافاتی که داشتند رسید، اما آیا این پیام به برخی از لبنانیهایی که نزدیک به یک ماه کامل برای مقابله با مقاومت تلاش کردند، رسیده است؟

شیخ حمود گفت: این افراد در صدد هستند تا مانع ادامه فعالیت های مقاومت شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها