چرا پاکسازی شهر "یبرود" سوریه مهم است ؟

چرا پاکسازی شهر
يکشنبه 25 اسفند 1392 - 13:11

(العالم)- کارشناس نظامی لبنانی، اهمیت راهبردی و نظامی شهر "یبرود" را ناشی از قرار داشتن آن به عنوان بزرگترین شهر در ارتفاعات "قلمون"، در مجاورت مرزهای لبنان عنوان کرد.

"هشام جابر" روز یک شنبه در گفت وگو با برنامه "پانوراما"ی شبکه خبری العالم، با اشاره به اشراف کوه های قلمون بر مسیر اصلی بین دمشق - حمص و همچنین ساحل سوریه؛ آزادسازی شهر یبرود از دست تروریست ها را به منزله پاکسازی ارتفاعات "القلمون" از وجود گروه های مسلح دانست و گفت: به این ترتیب کمک هایی که از لبنان برای این گروه ارسال می شد، قطع شده و در عین حال دسترسی تروریست ها به خاک سوریه نیز از این مسیر دیگر میسر نیست.

وی همچنین دمشق و سواحل سوریه را از اولویت های اصلی امنیت این کشور دانست و اظهار داشت: ارتش سوریه راه های منتهی به این مناطق را خطوط قرمز می داند و به تروریست ها اجازه نمی دهد از این خط قرمزها عبور کنند.

جابر ادامه داد: ارتش سوریه هفته گذشته نیز با پاکسازی شهر "زارا" در استان حمص و به دست گرفتن کنترل روستای "تلکلخ" توانست دستاورد راهبردی مهمی را با مهار مرزهای شمالی سوریه و لبنان محقق کند؛ این مناطق همواره گذرگاه افراد و تسلیحات گروه های تروریستی بود؛ و اکنون با پاکسازی یبرود، مرزهای سوریه با لنبان به طور کامل در کنترل ارتش قرار گرفت.

این کارشناس لبنانی گفت: با توجه به این که گروه های مسلح پایگاه دیگری در این منطقه ندارند، نبرد یبرود آخرین نبرد در ارتفاعات قلمون است.

ارتش سوریه توانست با آزاد سازی شهر استراتژیک یبرود که مقر اصلی و فرماندهی گروه تروریستی "النصره" بود، از یک سو تلفات زیادی به تروریست ها وارد کند و از سوی دیگر توانست مرکز فرماندهی این گروهک تروریست را در این شهر نابود کند.
Ma.23:40.15

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها