بسته شدن سفارتخانه‌های سوریه در عربستان و کویت

بسته شدن سفارتخانه‌های سوریه در عربستان و کویت
يکشنبه 25 اسفند 1392 - 19:41

العالم - یک روزنامه چاپ سوریه اخبار منتشر شده درباره اقدام دمشق به بستن سفارتخانه هایش در عربستان و کویت را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الوطن" به نقل از منابع "آگاه" خود نوشت: سفارت سوریه در ریاض حدود یکسال است دیپلمات سوری ندارد و حکومت عربستان چند بار با دادن ویزا به دیپلمات های پیشنهادی دمشق مخالفت کرده که منجر به تشدید اختلافات میان دو کشور شده است.
الوطن افزود: سفارت سوریه در ریاض تنها با 2 کارمند محلی وزارت امور خارجه سوریه اداره می شد و دمشق سرانجام تصمیم گرفت این سفارتخانه را ببندد و اعتراض خود را به اقدامات وزارت امور خارجه عربستان در حوزه روابط دیپلماتیک آشکارا نشان دهد.
به نوشته الوطن سفارت سوریه در کویت نیز به دلیل مخالفت مقامات کویت با پذیرش دیپلمات های پیشنهادی دمشق در آینده نزدیک بسته خواهد شد.
این در حالی است که منابع مذکور تاکید کرده اند، بستن سفارتخانه ها به معنای قطع روابط دیپلماتیک سوریه با عربستان و کویت نیست، بلکه این تصمیم در اعتراض به اقدامات عربستان و کویت در قبال دیپلمات های سوری اتخاذ شده است.

رژیم عربستان از حامیان اصلی تروریست های تکفیری - سلفی در سوریه است؛ این تروریست ها در 3 سال گذشته و با آغاز بحران در سوریه جنایت های فراوانی در حق مردم و ارتش این کشور مرتکب شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها