چه کسانی مسئول رنج‌های کودکان سوری هستند؟

چه کسانی مسئول رنج‌های کودکان سوری هستند؟
يکشنبه 25 اسفند 1392 - 20:31

دمشق (العالم) سازمان یونیسف در گزارشی اعلام کرد که میانگین کودکان قربانی در جنگ سوریه از سایر جنگ های اخیر در منطقه بالاتر است و این کشور به یکی از خطرناکترین مناطق جهان برای کودکان تبدیل شده است.

"عمار الاسد" نماینده پارلمان سوریه یکشنبه درگفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: اگر امروز ما مشاهده می کنیم که کودکان سوری دچار مشکلات مختلف شده اند، به دلیل آن است که گروهک های تروریستی با اقدامات خود در زمینه شستشوی مغزها و تلاش آنها برای انتشار افکار تکفیری و گمراه کننده و مبارزه با آزاد اندیشی تلاش زیادی می کنند.
الاسد  خاطرنشان کرد: گزارش های نهادهای بین المللی درباره اوضاع سوریه، غالبا سیاسی هستند و با اهداف مشکوکی در راستای ضربه زدن به اراده ملی مردم سوریه منتشر می شوند.
براساس گزارش یونیسف، بحران سوریه موجب شده که کودکان سوری آسیب های روحی فراوانی ببینند، حتی شمار زیادی از آنها قادر به ادامه تحصیل در مدارس نیستند و این امر از وقوع فاجعه بزرگی در آینده در این کشور خبر می دهد.
"یعرب نبهان" پژوهشگر سوری و استاد دانشگاهاین کشور نیز در این باره به شبکه خبری العالم گفت: بحران سوریه به ویژه اقدامات تروریستی، باعث وارد آمدن آسیب های فراوانی به کودکان شده است و شایسته تر آن بود که سازمان یونیسف به این امر اشاره می کرد.
نبهان خاطرنشان کرد: یونیسف نیز می داند که چرا این بخش از جهان به خطرناک ترین منطقه برای کودکان تبدیل شده است. دلیل این امر واضح است و عامل این وضعیت، اقدامات گروه های تروریستی و کشورهای حامی آنها هستند.
به گفته کارشناسان، گزارش یونیسف، با نادیده گرفتن عامل اصلی مشکلات کودکان سوریه یعنی اقدامات گروه های تروریستی در این کشور، به کشتار آنها در مناطق مختلف از جمله حومه لاذقیه و شهرک کارگری عدرا و دیگر نقاط این کشور هیچ گونه اشاره ای نکرده است.
MKH-16-14:38

پربیننده ترین خبرها