نقض حقوق بشر در بحرین، در ژنو بررسی شد

نقض حقوق بشر در بحرین، در ژنو بررسی شد
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 10:33

یکی از مخالفان بارز بحرینی اوضاع ناگوار حقوق بشر و نقض گسترده آزادیها در کشورش را در جریان جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، با حضور نمایندگان 42 کشور جهان تشریح کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین عبدالله " یکی از مخالفان بحرینی در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل درحضور نمایندگان 47 کشور عضو در شهر ژنو به تشریح وضعیت ناگوار حقوق بشر در بحرین پرداخت و خواهان اعمال فشار بر رژیم آل خلیفه و گشایش دفتر دائمی کمیساریای عالی حقوق بشر در این کشور شد.

وی در سخنرانی 2 دقیقه ای خود در جلسه این شورا افزود: اوضاع حقوق بشر در بحرین وخیم است و نقض حقوق بشر با شکنجه زندانیان، بازداشتهای خودسرانه، محدود کردن آزادی بیان و مطبوعات و اعمال محدودیت های بیشتر علیه جامعه مدنی همچنان ادامه دارد.

حسین عبدالله به تشریح چند مورد از نقض حقوق بشر در بحرین و شکنجه شماری از بازداشت شدگان از جمله یک کودک به نام جهاد السمیع پرداخت و افزود: شمار زندانیان سیاسی از 3800 نفر فراتر رفته و بسیاری از آنها نیز بر اساس مفاد قانون مبارزه با تروریسم و به خاطر اعتراض های غیرقانونی متهم شده اند.

وی شورای حقوق بشر سازمان ملل را به اتخاذ اقدامات محسوس برای بهبود وضعیت حقوق بشر، آزادی همه زندانیان سیاسی، همکاری کامل رژیم بحرین با نهادهای ذیربط سازمان ملل متحد و گشایش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در این کشور ترغیب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها