پرونده فعال بارز بحرینی به دادگاه تجدید نظر رفت

پرونده فعال بارز بحرینی به دادگاه تجدید نظر رفت
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 12:05

دادگاه تجدید نظر بحرین امروز (دوشنبه) حکم "نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر این کشور را بررسی می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه "نبیل رجب" را بیش از یکسال و نیم قبل بازداشت کردند.

دادگاه بحرین بیش از یک سال پیش نبیل رجب را محاکمه و به زندان محکوم کرد، اما وی به حکم صادر شده اعتراض کرد و خواهان آزادی موقت فوری خود تا زمان رسیدگی به این اعتراض شد.

درهمین زمینه، "محمد الجشی" وکیل مدافع نبیل رجب در صفحه توییتر خود نوشت: رجب بیش از یک سال پیش درخواست فوری داده بود که اجرای حکم دادگاه تا بررسی اعتراض وی متوقف شود.

وی افزود: دادگاه تجدید نظر سوم ماه مارس 2014 میلادی با درخواست آزادی نبیل رجب تا بررسی اعتراض وی مخالفت کرد.

دادگاه تجدید نظر بحرین قرار است امروز دوشنبه حکم خود را درخصوص اعتراض نبیل رجب فعال حقوقی بحرین صادر کند.

محمد الجشی اظهار داشت: موکل من زندانی اندیشه است که از بیش از یک سال و نیم پیش به طور کاملا غیرقانونی از سایر زندانیان جدا نگاه داشته شده است و در انفرادی به سر می برد.

درهمین حال، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین بار دیگر درخواست خود مبنی بر آزادی فوری و بی قید و شرط نبیل رجب را مطرح کرد.

این جمعیت تاکید کرد: مخالفت نهاد قضایی بحرین با درخواست آزادی فوری نبیل رجب نشانه ظلم گسترده رژیم آل خلیفه، ادامه اقدامات سرکوبگرانه و حملات و رفتارغیرانسانی این رژیم علیه شهروندان بحرینی است.

سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر نیز خواستار آزادی فوری نبیل رجب شده اند. گزارش کمیته پیگیری بازداشتهای خودسرانه سازمان ملل نیز تاکید دارد که این فعال حقوق بشر بحرینی از محاکمه عادلانه برخوردار نبوده است.

در این گزارش آمده است: رجب زندانی اندیشه است که کاملا غیرقانونی از بیش از یک سال و نیم پیش تاکنون از سایر زندانیان جدا نگاه داشته شده است.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. رژیم بحرین در این مدت به سرکوب معترضان، بازداشت و شکنجه آنها بویژه رهبران مخالف اقدام کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها