گزارش ویژه العالم از نبرد بزرگ یبرود در سوریه + فیلم

دوشنبه 26 اسفند 1392 - 12:53

پاکسازی شهر مهم و راهبردی "یبرود" از وجود گروه های تروریستی، ضربه سنگینی را به آنها وارد کرد.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم، روز دوشنبه از شهر یبرود گزارش داد: ارتش همچنان به پاکسازی و مین روبی مناطق مسکونی شهر یبرود در استان ریف دمشق ادامه می دهد.
حسین مرتضی تأکید کرد: درحالیکه گروه‌های مسلح از نبرد یبرود به عنوان "مادر جنگها" یاد می کردند، این جنگ به نفع ارتش سوریه به سرانجام رسید.
وی افزود: ارتش سوریه روز گذشته با شکست دادن گروههای مسلح، کنترل کامل شهر راهبردی یبرود را بدست گرفت.
حسین مرتضی ادامه داد: شهر یبرود به دلیل موقعیت راهبردی، و تپه های استراتژیک اطراف آن، شهر بسیار مهمی به شمار می آید.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد: گروههای تروریستی اذعان کردند که در نبردهای سنگین شهر یبرود شکست خورده و مواضع خود را در این شهر از دست دادند.
حسین مرتضی ادامه داد: تروریستها پس از بمبگذاری خودروها در شهر یبرود، آنها را برای انجام عملیات تروریستی به لبنان می فرستادند. این افراد همچنین از شهر مرزی عرسال و دیگر شهرهای لبنان وارد شهر یبرود می شدند، و از آنجا خود را به مناطق دیگر سوریه می رساندند.
مدیردفتر شبکه العالم در سوریه تأکید کرد: درگیری تروریست‌ها در شهر یبرود با نیروهای ارتش کوچه به کوچه و خیابان به خیابان ادامه داشت و افراد مسلح از بیمارستان یبرود به عنوان مرکز مداوای زخمی های خود استفاده می‌کردند.
ارتش با کنترل کامل یبرود توانست حلقه امنیتی اطراف دمشق و برخی از مناطق استان ریف دمشق را گسترده تر و امنیت جاده بین المللی دمشق را تأمین کند.
MKH-16-22:33

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها