دادگاه مصر عضو ارشد اخوان را تبرئه کرد

دادگاه مصر عضو ارشد اخوان را تبرئه کرد
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 13:45

دادگاه شهر اسماعیلیه در مصر، پنج نفر از متهمان گروه اخوان المسلمین از جمله "عصام العریان" از سران این گروه را تبرئه کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه شهر اسماعیلیه "عصام العریان" را به طور غیابی تبرئه کرد، اما 10 نفر دیگر از اعضای گروه اخوان المسلمین را به اتهام استفاده از خشونت و حمله به مراکز دولتی به تحمل شش ماه تا سه سال زندان محکوم شدند.  

دادگاه شهر قاهره پایتخت مصر نیز در جلسه روز یکشنبه خود محاکمه 17 نفر از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین را به اتهام قتل عمد و اقدامات تحریک آمیز علیه تظاهرکنندگان مسالمت جو به 29 ماه مارس جاری موکول کرد.

این 17 نفر به قتل عمد و اقدامات تحریک آمیز علیه تظاهرکنندگان در مقابل دفتر ارشاد گروه اخوان المسلمین در منطقه المقطم شهر قاهره در زمان حوادث و تظاهرات 30 ژوئن گذشته متهم شده اند.

"محمد بدیع" رهبر گروه اخوان المسلمین مصر و دو معاون وی به نام های "محمد خیرت الشاطر" و "محمد رشاد بیومی"، "محمد سعد الکتاتنی" رئیس سابق مجلس، "محمد مهدی عاکف" رهبر سابق این گروه، "محمد البلتاجی"، "عصام العریان"، "ایمن هدهد" و "احمد شوشه" از جمله متهمان این پرونده هستند.

دادستانی کل دادگاه جنایی شهر قاهره این افراد را به قتل، داشتن سلاح گرم، تحریک به قتل، پیوستن به گروه مسلح با هدف ترساندن مردم و تحریک به خشونت متهم کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها