پای طالبان به معمای هواپیمای مالزیایی باز شد

پای طالبان به معمای هواپیمای مالزیایی باز شد
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 14:22

محققان مالزیایی اعلام کردند که احتمالا هواپیمای ناپدید شده این کشور پس از قطع ارتباط، به سوی مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان یا پاکستان پرواز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ایندیپندنت" امروز (دوشنبه 17 مارس) به نقل از منبعی نزدیک به کمیته تحقیق درباره ناپدیدشدن هواپیمای مالزی نوشت: محققان مالزیایی منتظر اجازه نهادهای دیپلماتیک برای تحقیق درباره احتمال پرواز هواپیمای ناپدید شده به سوی مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان یا پاکستان هستند .  
یکی از مسئولان شرکت هواپیمایی مالزی اعلام کرد : بدون اجازه مسئولان کابل و اسلام آباد امکان تحقیق در این خصوص وجود ندارد، ولی ما امیدواریم که در آینده نزدیک چنین اجازه ای صادر شود .
ایندیپندنت خاطرنشان کرد: مناطق تحت کنترل طالبان در محدوده دو مسیر هوایی قرار دارد که هواپیمای ناپدید شده مالزیایی احتمالاً به سوی این مناطق تغییر جهت داده است.
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد: مسئولان کنترل حریم هوایی پاکستان و افغانستان احتمالا هواپیمای مالزیایی را مشاهده کرده اند .
با این حال، مسئولان شرکت هواپیمایی پاکستان اعلام کردند که بررسی رادارها، کمکی به یافتن اثری از هواپیمای مالزی نکرده است .
پلیس مالزی پس از اینکه "نجیب رزاق "نخست وزیری این کشور از احتمال عمدی بودن ماجرای ناپدید شدن هواپیما خبر داد، منازل خلبان و کمک خلبان هواپیما را بازرسی کرد .
نخست وزیر مالزی اعلام کرد : هواپیما مسیر خود را تغییر داد و ماهواره ها 7 ساعت پس از ناپدید شدن هواپیما از صفحه رادار ، مسیر جدید هواپیما را رصد کردند .
روسیه نیز در عملیات جستجوی هواپیمای بوئینگ 777 مالزی مشارکت کرده است.
وزارت حمل و نقل مالزی اعلام کرد : 26 کشور در عملیات جستجوی هواپیمای ناپدیدشده همکاری کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها