شگفتی‌ مقام صهیونیست از سیاست دوگانۀ آمریکا

شگفتی‌ مقام صهیونیست از سیاست دوگانۀ آمریکا
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 21:41

رئیس سابق سازمان اطلاعاتی-جاسوسی "ناتیو" رژیم صهونیستی، برخورد آمریکا با تحولات اوکراین را در مقایسه با رفتار این کشور در قبال تحولات مصر، دوگانه دانست و گفت: روسیه از پیمان ورشو درس گرفته و احتمالا هیچ توافقی را با غرب نخواهد پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "یاکوف کیدمی" در گفت وگو با شبکه روسی "اتون تی.وی" با اشاره به مواضع ضدروسی گروه سیاسی که در حال حاضر در اوکراین به قدرت رسیده است، گفت: روسیه، به منظور جلوگیری از الحاق اوکراین به ناتو و اتحادیه اروپا، نیروهای خود را به شبهه جزیره کریمه اعزام کرد.

کیدمی، در این گفت وگو که پایگاه خبری "روسیا الیوم" آن را به نقل از روزنامه "روسیسکایا گازیتا" منتشر کرده است، تاکید کرد: در حال حاضر، روسیه برای دستیابی به اهداف خود، درصدد است به تقویت ساختار سازمانی و توان نظامی نیروهایی بپردازد که با مقامات کنونی کییف پایتخت اوکراین به مقابله پرداخته و آمادگی کنار زدن این مقامات را دارند.

وی افزود: به این ترتیب، با توجه به این که "یانکوویچ" رئیس جمهور برکنار شدۀ اوکراین، قدرت حاکم بر این کشور را غیر قانونی می داند، اگر این قدرت از راه مسالمت آمیز کنار گذاشته شود، مشکلی وجود نخواهد داشت، در غیر این صورت چاره ای جز استفاده از زور وجود ندارد، اما باید شهروندان اوکراینی -و نه ارتش روسیه- به زور متوسل شوند.

این مقام سابق صهیونیست، با بیان این که مساله اوکراین برای روسیه حیاتی است، گفت: هیچ چیز نخواهد توانست جلوی روسیه را بگیرد و تحریم های غرب در این مجال، بیهوده است.

وی افزود: به احتمال زیاد، روسیه با توجه به تجربه توافقنامه ورشو، توافق درباره لیبی و توافق اخیر بین یانکوویچ و مخالفان که بیش از نیم ساعت دوام نداشت، هیچ توافقی را با غرب نخواهد پذیرفت.

وی سپس با انتقاد از سیاست دوگانه آمریکا در برخورد با تحولات اوکراین، به کودتا قلمداد کردن برکناری مرسی و در عین حال دموکراسی خواندن تحولات اوکراین و روی کار آمدن مقامات جدید در این کشور اشاره کرد و گفت: به این ترتیب و بر اساس شواهد و قرائن، باید گفت که مشروعیت، واژه ای مشروط و ساختگی است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها