بمبگذاری ‌خودروهای ‌لبنانی ‌در یبرود + فیلم

دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:04

مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه فاش کرد که اغلب خودروهای کشف شده در منطقه آزاد شده یبرود در سوریه، دارای پلاک لبنان هستند.

"حسین مرتضی" عصر دوشنبه گزارش داد که ارتش سوریه پس از آزادسازی یبرود علاوه بر انواع موشک ها و کمربندهای انفجاری متعلق به عناصر مسلح گروه های تروریست، شمار زیادی خودرو با پلاک لبنانی را کشف و ضبط کرده است.

به گفته وی این خودروها پس از انتقال به یبرود، بمب گذاری و به لبنان برگردانده می شدند تا گروه های تروریستی آن ها را در منطقه ضاحیه و شهر هرمل منفجر کنند.

مدیر دفتر العالم در سوریه خاطر نشان کرد: کشف این مساله، گواه ِ صحت  اظهارات منابع مقاومت و به ویژه "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان درباره محل بمب گذاری خودروها یعنی یبرود است.

وی در ادامه خبر داد که علاوه بر خودروها، انواع سلاح ها از قبیل گاز اشک آور و بمب های شیمیایی نیز در یبرود کشف شد. برخی منابع نظامی سوریه تاکید کردند که این سلاح ها ساخت رژیم صهیونیستی هستند و هیچ گروه مسلحی مگر از طریق حمایت بین المللی نمی تواند به این سلاح ها دست یابد که این امر ماهیت گروه های مسلح در یبرود را برملا می کند.

حسین مرتضی تاکید کرد: با وجود مسلح بودن ِ گروه های مسلح به انواع این سلاح ها، ارتش سوریه در درگیری های شدید با این عناصر، توانست شمار زیادی از آنان را به هلاکت برساند.

نیروهای ارتش سوری، روز گذشته در عملیاتی دو روزه، منطقه یبرود را کاملا آزاد کردند و امروز دوشنبه در مراسمی با حضور افسران و نیروهای ارتش، که از تلویزیون رسمی سوریه پخش شد، پرچم سوریه، در میدان اصلی یبرود بر افراشته شد.

تلویزیون سوریه با پخش تصاویری از برافراشته شدن پرچم به دست افسران همراه با خواندن سرود ملی قبل از ادای سلام نظامی، تاکید کرد که سربازان ارتش عربی سوریه پرچم کشور را در میدانی در مرکز یبرود به اهتزاز درآوردند.

ده ها تن از نیروهای ارتش سوریه با نشان دادن علامت پیروزی در میدانی در مرکز یبرود گردهم آمدند، در حالی که از دور تصویر بزرگی از بشار اسد بر بالای یکی از ساختمان ها و نیز پرچم های سوری بر بالای تیرهای برق در شهر قابل مشاهده بود.

ژنرال "فهد جاسم الفریج" وزیر دفاع سوریه روز گذشته با حضور در یبرود از این شهر بازدید کرد. تلویزیون رسمی سوریه تصاویری را از بازدید فریج از مناطق یبرود به همراه برخی از افسران پخش کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تاکید کرد که آزادسازی یبرود، گام مهمی در تامین امنیت مناطق مرزی سوریه و لبنان و قطع راه های امدادرسانی به گروه های تروریستی باقیمانده در ریف دمشق به شمار می رود و آن ها را تحت فشار قرار خواهد داد.
17-14:31

پربیننده ترین خبرها