چرا کسی ما را جدی نمی‌گیرد؟!

چرا کسی ما را جدی نمی‌گیرد؟!
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 22:20

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بی‌توجهی رسانه‌های جهان به ادعای مقامات تل‌آویو درباره توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح برای غزه را شکست تبیلغاتی بزرگ این رژیم در برابر ایران دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اور هیلر" خبرنگار نظامی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل سعی داشت از این مساله، به عنوان اهرم فشاری ضد ایران بهره گیرد، اما با وجود تاکید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بوگی یعالون وزیر دفاع اسرائیل، اکثر رسانه های خارجی به این مساله بی توجهی کردند و آن را به مثابه خبری معمولی دانستند».

"تزوی یحزکلی" تحلیل گر امور عربی نیز به شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «ایرانی ها به راحتی هرگونه ارتباط خود با این کشتی تکذیب را کردند و به همین راحتی پرونده آن را بستند و با این کار به موفقیتی بزرگ در برابر اسرائیل نائل آمدند».

"هیثم ابوالغزلان" کارشناس امور اسرائیل که میهمان برنامه "العین الاسرائیلیه" در شبکه خبری العالم بود، درباره اعتراف صهیونیست ها به شکست درخصوص ادعای توقیف کشتی ایرانی در آب های غزه، گفت: هدف رژیم صهیونیستی از مطرح کردن این موضوع، آن هم در این زمان بندی خاص، تهیه خوراک خبری برای نتانیاهو در سفرش به واشنگتن و سخنرانی در سازمان ایپاک بود. آن ها می خواستند سناریویی هالیوودی – آن گونه که مطبوعات آن را نامیدند – ارائه کنند، اما این سناریو به چند دلیل شکست خورد که از میان آن ها می توان به نحوه مطرح کردن این سناریو؛ و نیز مشغولیت افکار عمومی جهان به مسائل مهم تر اشاره کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این کشتی، سلاح های خود را در سوریه بارگیری کرده و به سمت ایران و بندر عباس رفته و از آن جا راهی سودان شده و در فاصله 1500 کیلومتری فلسطین اشغالی، توسط اسرائیل، توقیف شده است. این سناریو آن قدر ضعیف و از هم گسسته بود که نتوانست افکار عمومی جهان را قانع کند. از طرفی افکار عمومی جهان، درگیر اخبار هواپیمای مالزیایی و بحران اوکراین بود و فرصتی برای پرداختن به چنین اخبار بی پایه ای نداشت.

ابوالغزلان در ادامه تاکید کرد: در این میان، ایران موضوع این کشتی را به رسمیت نشاخت و آن را نمایشی ساخته و پرداخته رژیم اشغالگر صهیونیست دانست. جنبش حماس نیز آن را نمایشی مسخره خواند و جنبش جهاد اسلامی نیز اساسا واکنشی به این موضوع نشان نداد. این مسائل در کنار یکدیگر، شکستی رسانه ای را برای رژیم صهیونیستی رقم زد که حتی مطبوعات و رسانه های این رژیم نیز آشکارا به آن اعتراف کردند.

26

پربیننده ترین خبرها