دستگیری تروریست تونسی پس از افشاگری تلویزیونی

سه شنبه 27 اسفند 1392 - 11:19

تروریست تونسی که اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی، مسائل جنجال برانگیزی را در خصوص دخالت چند کشور عربی در جنگ در سوریه فاش کرده است، دستگیر شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی تونس، شامگاه یکشنبه این تروریست تونسی که خودش را در برنامه ای تلویزیونی "ابو قصی" معرفی کرده بود، دستگیر کردند.
ابو قصی که به تازگی از جنگ در سوریه به کشورش بازگشته است، شنبه گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی اعترافات خطرناکی را در خصوص جنگ در سوریه مطرح کرده بود.
سایت "صوت المنامه" نوشت: ابو قصی در جریان این مصاحبه فاش کرده بود که چند نماینده سلفی افراطی پارلمان بحرین به گروه های مسلح در سوریه کمک مالی می کنند.
"ابوقصی" که به تازگی از سوریه بازگشته است، اذعان کرد که 4 نماینده پارلمان بحرین از جمله عادل المعاوده و عبدالمجید (عبدالحلیم ) مراد ماهانه هزار دلار به هر کدام از نیروهای گروه تروریستی " صقور شام " می پردازند و " ولید الطبطبائی " نماینده پارلمان کویت نیز در امر رساندن مبالغ مالی به دست صقور شام فعالیت می کند .
ابوقصی گفت که غیر از این چند نماینده پارلمان بحرین، بقیه نمایندگانی را که به حمایت از تروریست های فعال در سوریه می پردازند ، نمی شناسد .
ابوقصی افزود : عادل المعاوده به ابوعیسی یکی از فرماندهان صقور شام گفت که هر یک از اعضای این گروه ماهانه هزار دلار دریافت خواهد کرد .
ابوقصی اعلام کرد که برخی از نمایندگان پارلمان بحرین اموالی کلان را برای خرید اسلحه و ساخت بمب و دیگر مهمات جنگی به گروه های تروریستی اختصاص داده اند .
این تبعه تونسی از سلفی بودن همه نمایندگانِ حامی تروریست های فعال در سوریه خبر داد و افزود : افراد دیگری در بحرین به غیر از نمایندگان پارلمان این کشور از گروه های مسلح فعال در سوریه حمایت می کنند، که من آنها را نمی شناسم .
ابوقصی اظهار داشت: پول ها به بانک های ترکیه فرستاده می شد و چون مرزهای ترکیه باز بود و مرزبان ها ما را بازداشت نمی کردند ، ما از سوریه به ترکیه می رفتیم و پول خود را از بانک ها برمی داشتیم و در ترکیه خرج می کردیم یا به کشورمان می فرستادیم.
ابوقصی اظهار داشت: ولید الطبطبائی نماینده پارلمان کویت نیز از گروه های مسلح حمایت می کند و بارها با فرماندهان گروه های مسلح دیدار و سلاح هایی را به آنها اعطا کرد و فرماندهان این گروه ها تاکنون اموال کلانی را دریافت کرده اند .
* گرفتن دستور از ترکیه
ابوقصی از مشارکت خود در درگیری های جسر الشغور ، الزاویه و باب عمر خبر داد  و افزود : دستوری از ترکیه دریافت کردیم که باید مناطق استان حمص (غرب) را حفظ کنیم و نگذاریم ارتش سوریه مناطق حمص را به کنترل خود دربیاورد زیرا این مناطق به علت اینکه محل توزیع اسلحه هستند ، از اهمیت راهبردی زیادی برخوردارند .
* مراحل انتقال از لیبی به ترکیه و سوریه
وی افزود: بسیاری از سوری‌هایی که از پیوستن به (گروه موسوم به) "ارتش آزاد" امتناع کرده یا با آن مخالفت می کردند شکنجه می شدند؛ در جریان شکنجه یکی از این افراد از "دریل برقی" استفاده شد. از شکنجه این شهروند سوری تصویر برداری شد تا اعلام شود که وی به دست نیروهای ارتش سوریه شکنجه شده است.
ابوقصی خاطرنشان کرد که سال 2011 به همراه صدها تونسی دیگر برای "جهاد" به لیبی اعزام شد و در آنجا استفاده از سلاح را فرا گرفت.
این تروریست تونسی اظهار داشت که با آغاز حوادث در سوریه در سال 2011 از فرودگاه بنغازی به ترکیه اعزام شد و در آنجا از طریق مرز به همراه ده ها تن دیگر از عناصرمسلح تونسی و لیبیایی، با کمک قاچاقچیان به ادلب انتقال یافت. در آنجا نیز در اردوگاهی تحت نظارت یک لیبیایی به نام "مهدی الحاراتی" آموزش نظامی دید.
ابوقصی ادامه داد: ده‌ها تونسی و لیبیایی در حمله به پایگاه امنیتی ارتش در منطقه "جسر الشغور" حضور داشتند و طی آن همه کسانی که در پایگاه بودند به قتل رسیدند.  البته عناصر لیبیایی این حمله را پایه ریزی کردند.
* همکاری گسترده ترکیه با تروریستها
وی افزود: نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه به همه اجازه می‌دهند که بدون بازرسی وارد خاک سوریه شوند؛ بانکهای ترکیه هم به راحتی در نقل و انتقال پول همکاری می‌کردند.
* زنان تونسی، لیبیایی و چچنی در سوریه چه می‌کنند
این تروریست تونسی که از سوریه به کشورش بازگشته است، اظهار داشت: "تعداد بسیاری از زنان تونسی، لیبیایی، چچنی و دیگر کشورها در سوریه هستند که پس از آموزش، در روز به عنوان تک تیرانداز فعالیت می کنند، و شبها نیز طبق برنامه ریزی مشخص به جهاد نکاح می پردازند. من شاهد همکاری 13 زن با گروهمان بودم."
* پیدایش جبهه النصره و فروپاشی ارتش آزاد
ابوقصی ادامه داد: جبهه النصره پس از مدتی به وجود آمد. این گروه از سوی جمعیتهای اسلامگرا در قطر و عربستان حمایت مالی می‌شد. پس از آن بیشتر تونسی‌ها و خارجی‌ها به آن پیوستند به صورتیکه ارتش آزاد در معرض فروپاشی قرار گرفت؛ زیرا بسیاری از سران آن یا کشته شدند و یا به خارج از سوریه فرار کردند.
* قتل شیوخ و علمای سوری
وی با اشاره به آغاز فعالیت داعش در سوریه گفت: پس از آن کم کم مسائل برایم روشن شد؛ آنها شیخ محمد سعید رمضان البوطی را ترور کردند، و یکی از شیوخ منطقه شیخ مقصود در حلب را به قتل رساندند. آنها این شیخ را مقابل مسجد سر بریدند و پیکر او را مثله کردند. این درحالی بود که این شیخ ضد فتنه و جنگ مسلمانان با یکدیگر بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم به تونس برگردم.
ابوقصی افزود: از آنها خواستم شیخ منطقه شیخ مقصود را به قتل نرسانند ولی آنها مخالفت کردند. در آن زمان تصمیم گرفتم که از سوریه خارج شوم؛ ولی برخلاف نحوه ورود به سوریه، راه بازگشت از این کشور ساده نبود. زیرا هر کسی که فکر بازگشت به سرش می‌زد با مرگ مواجه می‌شد؛ به همین دلیل برای فرار برنامه ریزی کردم.
وی ادامه داد: در یکی از مأموریتهای نظامی به همراه مجموعه ای 15 نفره تیرباری را حمل می کردم؛ من به سوی همه آنها آتش گشودم و همه آنها را کشتم و از حلب به حمص گریختم. من راه را به خوبی بلد بودم. پس از آن خودم را به تلکلخ رساندم و از آنجا از طریق محل قاچاق سلاح به لبنان رسیدم. پس از آن از طریق لیبی به تونس بازگشتم. این ماجرا مربوط به سال 2013 است.
این تروریست تونسی که از سوریه به کشورش بازگشته است؛ به جوانان تونسی و دیگر کشورهای عربی که فکر "جهاد" را در سر می پرورانند، جان خود را به خطر نیندازند و به سوریه نروند؛ زیرا این کار به معنای تخریب کشورهای عربی است و این امر تأثیرات روانی و اجتماعی بدی را بر جوانان عرب می گذارد.
* تخریب مساجد برای فتنه انگیزی
ابوقصی همچنین خاطرنشان کرد که در سوریه پس از تخریب مساجد روی دیوارهای آن شعارهایی ضد اهل تسنن می نوشتند. و پس از آن شایعه می‌کردند که نیروهای ارتش سوریه دست به این کار زده‌اند.
این تروریست تونسی که چهره خود را در مصاحبه پوشانده بود، اظهار داشت؛ این کار به هدف تحریک نیروهای اهل تسنن ارتش سوریه و ضربه زدن به حامیان نظام این کشور بود.
ابو قصی با اذعان به نوشتن شعارهای کفر آمیز روی دیوارهای مساجد تخریب شده، اعتراف کرد که برخی شخصیتهای بحرینی، کویتی و سعودی که برخی از آنان نماینده هم بودند؛ از این باندهای مسلح حمایت مالی می کنند.

پربیننده ترین خبرها