یاران 14 فوریه: "الحاوی" با گاز اشک‌آور شهید نشده است

یاران 14 فوریه:
سه شنبه 27 اسفند 1392 - 14:17

جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین، تأکید کرد "جواد الحاوی" از ساکنان جزیره "ستره" به سبب استنشاق گاز سمی به شهادت رسیده است و نه گازاشک آور.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش هواداران انقلاب 14 فوریه، با انتشار بیانیه ای، شهادت "جواد الحاوی" 48 ساله را به مردم انقلابی بحرین تسلیت گفت.

خانواده شهید الحاوی تاکید کردند که وی دوشنبه شب، هنگام ورود به منزل گفت: "مرا خفه کردند" و به استنشاق گازهای سمی و کشنده ای اشاره کرد که نظامیان مزدور رژیم آل خلیفه، آن ها را به سمت تظاهرکنندگان مسالمت جوی بحرینی شلیک می کنند.

شهید الحاوی، با شرکت در تظاهرات سومین سالگرد فاجعه میدان اللؤلؤه، به همراه دیگر شهروندان خروج اشغالگران سعودی از بحرین را خواستار شده بود.

به گفته خانواده این شهید، وی پس از رسیدن به خانه از هوش رفت و تلاش اعضای خانواده برای نجات او بی نتیجه ماند، تا پرونده جنایت های رژیم آل خلیفه به اندازه یک شهید دیگر قطورتر شود.

در این بیانیه تاکید شده است که شهید جواد الحاوی بر اثر استنشاق گاز اشک آور شهید نشده است، بلکه علت شهادت او، استنشاق گازهای سمی است که مزدوران آل خلیفه و نیروهای اشغالگر آل سعود و نیروهای سپرجزیره از آن ها ضد مردم بحرین استفاده می کنند و تاکنون ده ها تن از مردم بی گناه بحرین، از جمله نوزادان شیرخواره، قربانی این گازهای سمی شده اند.

جنبش هواداران انقلاب 14 فوریه، با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت هایی که در بحرین اتفاق می افتد، آن را به مثابه ائتلاف بی المللی ِ اعلام نشده ای به سرکردگی آمریکا و با همکاری انگلیس، کشورهای غربی و عربی و در راس آن ها عربستان، امارات و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دانست که هدف از آن سرکوب انقلاب بحرین به هر شیوه ممکن، حتی در صورت لزوم با استفاده از ارتکاب وحشتناک ترین جنایت های ضدبشری است.

این جنایت ها، نه تنها در مناطق مختلف، بلکه حتی در زندان های بحرین نیز جریان دارد به طوری که از زمان آغاز انقلاب بحرین در 14 فوریه تاکنون، 150 تن از مردم بحرین، در راه انقلاب به شهادت رسیدند.

جنبش هواداران انقلاب 14 فوریه، در پایان بیانیه، دخالت فوری جامعه جهانی و آزادگان جهان و سازمان های حقوق بشر بین المللی برای پایان دادن به موارد آشکار نقض حقوق بشر و سرکوب و شکنجه سازمان یافته ضد مردم بحرین در زندان ها را خواستار شد و تاکید کرد که همه این جنایت ها در برابر چشمان سازمان ملل و شورای امنیت و با چراغ سبز کاخ سفید و مقامات لندن و ناتو و کشورهای غربی صورت می گیرد تا بتوانند رژیم دیکتاتور آل خلیفه را در بحرین، بر سر کار نگه دارند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها